26 de milioane de dolari pentru propagandă patriotică în Rusia

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

26 de milioane de dolari pentru propagandă patriotică în Rusia

Externe 13 Octombrie 2010 / 00:00 375 accesări

Guvernul rus va investi 777 de milioane de ruble (26 de milioane de dolari), în următorii 15 ani, în propagandă patriotică, relatează coditianul ”Vedomosti”. Ministerul Culturii şi Agenţia Federală pentru Tineret sunt responsabile cu publicarea cărţilor patriotice şi promovarea muzeelor, dar şi forţele de menţinere a ordinii vor contribui la consolidarea patriotismului, scrie ziarul. Serviciul federal rus pentru Combaterea Drogurilor va primi circa 133.000 de dolari pentru promovarea unei campanii antidrog în rândul tinerilor, potrivit ”Vedomosti”. Administraţia Penitenciarelor va înfiinţa un muzeu, iar tinerii angajaţi se vor familiariza cu cazurile pozitive şi negative din istoria închisorilor şi lagărelor de muncă, a declarat un purtător de cuvânt. În mai, Ministerul rus al Comunicaţiilor a cerut Guvernului să aloce circa 16 milioane de dolari pentru un proiect de 24 de milioane de dolari pentru dezvoltarea de jocuri pe calculator care să sporească patriotismul în rândul tinerilor şi pentru promovarea a ceea ce Moscova consideră ”adevărul istoric”. Consilierul prezidenţial Arkadi Dvorkovici a spus că proiectul este interesant, dar nu este convins că are nevoie de susţinerea Guvernului. Kremlinul consideră încurajarea patriotismului şi blocarea tentativelor de distorsionare a istoriei, în special în legătură cu al Doilea Război Mondial, un element cheie în eforturile de consolidare a naţiunii.

Pentru prima dată în ultimii ani, Rusia a prezentat un plan detaliat de cheltuieli în domeniul apărării, până în 2013, a mai scris, ieri, cotidianul ”Vedomosti”. Şeful Comisiei pentru apărare a Dumei de Stat, Viktor Zavarzin, a declarat săptămâna trecută că cheltuielile ţării cu apărarea, inclusiv cele din domeniul cercetării şi dezvoltării, se ridică la 16,3 miliarde de dolari în 2010, la 19,2 miliarde de dolari în 2011, 24,3 miliarde de dolari în 2016 şi 38,8 miliarde de dolari în 2013. Proporţia cheltuielilor cu cercetarea şi dezvoltarea va scădea de la 22% în 2010, la 16% în 2013. Cheltuielile se vor concentra pe achiziţia de rachete balistice intercontinentale RS-24 şi de rachete balistice Bulava, bombardiere Su-34 Fullback, avioane de luptă cu rază lungă de acţiune Su-35 Flanker-E, submarine, corvete şi fregate pentru Flota Mării Negre şi sisteme de comandă şi control pentru forţele terestre. Proporţia cheltuielilor pentru modernizarea armelor existente va fi aproximativ egală în cei patru ani - 13% în 2010, 15% în 2011 şi 2012 şi 14% în 2013. Totodată, armată rusă recurge la o măsură inventivă pentru a-şi păcăli inamicii şi a economisi, în acelaşi timp, bani: armele gonflabile, care arată exact ca cele reale, sunt uşor de transportat şi pot fi desfăşurate cu uşurinţă. Rusia dispune de orice fel de armă gonflabilă, de la tancuri şi baterii de rachete S-300, la staţii radar şi chiar avioane de luptă MiG. Armele gonflabile ruseşti sunt printre cele mai avansate din acest domeniu din lume.

Un sondaj al Centrului de Sondare a Opiniei Publice din Rusia arată că 50% dintre ruşi cred că dezvoltarea economică este principalul factor ce ar permite Rusiei să redevină mare putere. 31% cred că ţara va atinge acest obiectiv dacă va reuşi să amelioreze nivelul de trai al cetăţenilor, 26% susţin consolidarea potenţialului militar, iar 22% dezvoltarea ştiinţei şi tehnologiei. În schimb, valorile socio-culturale sunt mai rar menţionate. Numai 10% au citat renaşterea spiritului naţional, iar 9%, respectarea normelor democratice. 7% au vorbit despre necesitata ca Moscova să restabilească un control asupra teritoriilor din fosta URSS. Printre obstacolele majore ce împiedică Rusia să redevină mare putere, 49% au menţionat întârzierea economică în comparaţie cu ţările industrializate,17% au citat lipsa unităţii naţionale, 15% instabilitatea politică, 13% criza demografică şi 10% conflictele interetnice. Sondajul a fost efectuat pe un eşantion de 1.600 persoane.

Taguri articol


12