Conform programului Comandamentul Litoral - Delta Dunării 2008, inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au verificat 448 de societăţi din staţiunile turistice de pe litoral. În cadrul controlului au fost descoperite mai multe abateri de la legislaţia în vigoare. Turiştii prezenţi pe litoral în această perioadă au reclamat starea proastă a aşternuturilor, lipsa curăţeniei în camerele închiriate, nemenţionarea în meniu a gramajelor pe porţii şi faptul că nu au primit toate informaţiile la închirierea unui ski-jet sau moto-scuter. Un alt aspect reclamat este publicitatea falsă, făcută pe site-uri, în legătură cu locurile de cazare şi costul acestora. Inspectorii ANPC au descoperit că, în unele camere pregătite să primească turişti, saltelele şi aşternuturile erau degradate, certificatul de clasificare nu era vizat la zi, iar brevetul de turism nu era afişat la loc vizibil. În serviciile de alimentaţie publică, erau utilizate materii prime expirate şi nu se respectau condiţiile de depozitare a loturilor de materii prime sau a preparatelor culinare. Ca urmare a deficienţelor constatate, au fost aplicate amenzi contravenţionale în valoare totală de 632.750 lei celor 262 de operatori economici care nu au asigurat servicii turistice corespunzătoare. Reprezentanţii ANPC recomandă turiştilor aflaţi pe litoral să acorde atenţie produselor alimentare pe care le cumpără, în special celor comercializate în chioşcuri, tarabe şi alte unităţi de acest fel, în care nu se poate asigura păstrarea acestora la temperaturile indicate. De asemenea, să ceară respectarea contractelor încheiate cu agenţiile de turism sau direct cu hotelierii, în ceea ce priveşte serviciile suplimentare incluse în preţ. Turiştii care doresc să depună reclamaţii în legătură cu serviciile oferite de operatorii economici de pe litoral, au la dispoziţie birourile Comandamentului, organizate în Mamaia, Neptun şi Costineşti.