Pînă la sfîrşitul lunii septembrie, primăriile trebuie să depună dosarele pentru a beneficia de programul lansat, pe 10 august, de Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei (MCTI), privind sprijinirea autorităţilor publice locale. Potrivit directorului Direcţiei de Integrare Europeană din cadrul Prefecturii Constanţa, Ileana Gogoaşă, programul a fost lansat pentru a facilita accesul la informaţie al persoanelor din mediul rural. În primă fază, peste 3.000 de primării au fost informate, printr-o scrisoare oficială, despre posibilităţile de dezvoltare oferite prin programul “Economia Bazată pe Cunoaştere“ şi au fost invitate să îşi exprime dorinţa de înscriere la procesul de selecţie pînă la data de 23 august. Ministrul Comunicaţiilor, Zsolt Nagy, a declarat că, prin acest program, aprox. 10% din mediul rural va fi informatizat. “Este cel mai amplu proiect de reducere a discrepanţelor dintre mediile urban şi rural în domeniul educaţiei IT&C şi de asigurare a accesului la informaţie digitală pentru toţi cetăţenii ţării“, a mai spus Nagy.
Din 2005, proiectul “Economia Bazată pe Cunoaştere“ se desfăşoară în stadiu pilot în nouă comunităţi dezavantajate din punctul de vedere al accesului la cunoaştere. Bugetul pentru faza pilot a fost de două milioane de dolari. Odată cu iniţierea procesului de notificare şi pînă la finele anului 2007, proiectul îşi propune să crească la circa 200 numărul comunităţilor ce beneficiază de Reţele Electronice ale Comunităţilor Locale (RECL). În ceea ce priveşte cea de-a doua fază a proiectului, bugetul se ridică la 67,4 milioane de dolari. Perioada de rambursare a împrumutului primit de la Banca Mondială este de 17 ani, inclusiv o perioadă de graţie de cinci ani, proiectul urmînd să se finalizeze pînă la data de 31 decembrie 2010. Proiectul “Economia Bazată pe Cunoaştere“ vizează sprijinirea României pentru extinderea accesului la tehnologiile IT şi îmbunătăţirea cunoştinţelor de utilizare a calculatorului, precum şi dezvoltarea şi promovarea serviciilor de e-government. Printre obiective se mai numără promovarea comerţului electronic şi acordarea de asistenţă financiară şi tehnică pentru IMM-uri şi, respectiv, managementul proiectului. Costul total al proiectului este de 69,4 milioane dolari.