Deşi au sperat într-o minune pe tot parcursul negocierilor cu Ministerul Transporturilor, ceferiştii nu au scăpat de concedieri. O parte dintre angajaţii celor trei companii feroviare - Marfă, Infrastructură şi Călători - vor avea parte de o surpriză neplacută cît de curînd, pentru că vor fi nevoiţi să treacă în rîndul pensionarilor, fie să renunţe la prime şi sporuri. În urma întîlnirii de ieri dintre ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, şi liderii sindicatelor din calea ferată, feroviarii au acceptat să renunţe la cei 3.700 de salariaţi care îndeplinesc condiţiile de pensionare, dar şi la reducerea primelor şi sporurilor cuvenite. „Am ajuns la un prim pas de înţelegere. Un set de măsuri care înseamnă circa 3.700 de persoane disponibilizate. Este vorba de persoane care pot fi pensionate. O altă măsură vizează reducerea sporurilor şi primelor echivalentul a încă 4.000 de persoane. În felul acesta putem să reducem fondul de salarizare corespunzător salariilor a aproximativ 8.000 de persoane, reducînd numai 3.700”, a declarat Radu Berceanu. Considerat unul dintre liderii care s-au opus planului de disponibilizare, preşedintele Uniunii Sindicale “Feroviarul” Constanţa, Vasile Anghel, consideră că acest acord nu rezolvă în niciun fel problemele din calea ferată. “Cele mai multe sindicate au acceptat să renunţe la primele de Crăciun, Paşte şi la alte sporuri salariale, dar nu cred că acestea vor fi singurele disponibilizări din sistemul feroviar. Este doar începutul, aşa că dacă sindicatele vor accepta situaţia şi vor semna înţelegerea nu mai pot declanşa în niciun fel conflictul de muncă. Cum în acest moment nu avem nici măcar un Contract Colectiv de Muncă, este foarte probabil să asistăm la încheierea unui alt Act Adiţional, ceea ce înseamnă că vom perpetua starea de siguranţă din calea ferată”, a declarat Anghel. Liderul sindical susţine că de concedieri nu vor scăpa nici angajaţii Regionalei CFR Constanţa, care vor deveni în perioada următoare pensionari cu acte-n regulă. “La nivelul Regionalei CFR Constanţa, vor fi disponibilizaţi 300 de salariaţi. Este o situaţie fără precedent în sistemul feroviar, pus şi aşa la pămînt de falimentarea Companiei CFR Marfă. Deşi era singura care mai avea activitate şi nu beneficia în niciun fel de subvenţii din partea statului, Compania CFR Marfă a ajuns, prin grija actualilor guvernanţi, o societate care merge mai mult pe pierderi financiare”, a completat Anghel.