Transportatorii din COTAR anunță că, începând cu 31 octombrie, transportul public de persoane între București și localitățile din Ilfov va fi suspendat, din cauză că nu mai există nicio autoritate care să reglementeze piața. Ei acuză statul că favorizează firme nou înființate și finanțate din bugetele locale ale primăriilor din orașele reședință de județ, pentru că nu s-a luat încă nicio decizie privind atribuirea licențelor de transport.
Transportul public de persoane între Bucureşti şi localităţile din Ilfov va fi suspendat, începând cu 31 octombrie, din cauză că nu mai există nicio autoritate care să reglementeze această piaţă, a anunţat, luni, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) - „Ne cerem scuze faţă de clienţii care vor avea de suferit în urma măsurilor de urgenţă pe care le vom lua, în zilele următoare, dar îi rugăm pe cei afectaţi de această situaţie să înţeleagă de ce se întâmplă aceste lucruri în România“. Transportatorii precizează că, după desfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport, atribuţiile în privinţa serviciilor de transport persoane Bucureşti - Ilfov s-au transferat la Primăria Capitalei, respectiv la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public, care nu a luat nicio decizie privind atribuirea licenţelor de transport - „Ministrul Transporturilor, Lucian Şova a decis soarta a peste 100.000 de români care folosesc în fiecare zi autobuzele şi microbuzele între Bucureşti şi localităţile din Ilfov. În ultimii ani, firmele care operează curse între Bucureşti şi Ilfov au investit peste 20 milioane euro în 170 de autobuze urbane care stau în garaj şi pentru care se plăteşte leasing, fără să circule pe vreun traseu“. Potrivit COTAR, refuzul autorităţilor de a derula o procedură transparentă de atribuire a traseelor şi licenţelor, pe rutele de transport între Bucureşti şi Ilfov, ascunde sub preş un abuz ce va urma începând cu 1 ianuarie 2019. „Credem că se urmăreşte interesul societăţilor de transport nou înfiinţate şi finanţate de bugetele locale ale primăriilor din oraşele reşedinţă de judeţ. Transportatorii nu au primit niciun leu pentru achiziţia de autobuze, suportă integral achiziţia de mijloace de transport“, spune prim-vicepreședintele COTAR (filiala Ilfov), Dan Leasă. De cealaltă parte, opinia ministrului Transporturilor, Dan Șova, a rămas fermă - „Exclusivitatea în piaţa transportului interjudeţean de persoane nu mai poate continua. Oricine, oricând, trebuie să poată să solicite efectuarea unui transport prin curse regulate de pasageri, interjudeţean“.