Circa 380.000 de clienţi ai companiei British Airways ar putea fi afectaţi de furtul datelor de pe cardurile folosite pentru comenzi online, informează AFP şi Reuters. International Airlines Group (IAG), care deţine linia aeriană, a anunţat joi că sunt vizaţi cei care au făcut rezervări online sau cu ajutorul aplicaţiei mobile, din 21 august până în 5 septembrie. Clienţilor care şi-au folosit cardurile bancare în perioada respectivă pentru a cumpăra bilete de avion de la British Airways li se recomandă să contacteze băncile emitente şi să urmeze recomandările acestora. Datele furate nu includ detalii despre paşapoarte sau deplasări. Breşa de securitate a fost remediată, iar în prezent site-ul de internet al British Airways funcţionează normal.
Compania a deschis o anchetă şi a informat poliţia şi alte autorităţi competente, a comunicat IAG. Clienţii companiei afectaţi de furtul de date vor fi despăgubiţi, a promis vineri directorul general al operatorului aerian britanic, Alex Cruz. "Îi vom despăgubi pentru toate pierderile financiare pe care le-au suferit", a declarat directorul general al British Airways, adăugând că prioritatea companiei este să îi contacteze pe toţi clienţii afectaţi.
Alex Cruz a precizat că datele furate sunt cele referitoare la nume, adresă, email şi mai ales cele privind cardurile bancare, respectiv, număr, data expirării şi codul de securitate. În schimb, piraţii nu au reuşit să aibă acces la itinerariile zborurilor sau informaţiile referitoare la paşapoartele pasagerilor.