39% din încasările băncilor vin din comisioanele tranzacţiilor cu numerar

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

39% din încasările băncilor vin din comisioanele tranzacţiilor cu numerar

Economie 09 Aprilie 2009 / 00:00 559 accesări

Cele mai mari 11 bănci din România, reprezentînd 86% din piaţa autohtonă, încasează cea mai mare parte din totalul comisioanelor, respectiv 39%, în urma tranzacţiilor cu numerar, potrivit unui raport prezentat de compania de consultanţă Capgemini, Asociaţia Europeană pentru management financiar şi marketing (Efma) şi grupul italian UniCredit. Celelalte două surse importante de comisioane ale băncilor din România sînt plăţile, cu o pondere de 32%, şi comisioanele de administrare, care generează 28% din acest tip de venituri. Într-o analiză asupra strategiei băncilor pe segmentul creditelor ipotecare, România este încadrată în categoria a doua pe ţări, cu un scor de 3,3, pe o scară de la 1 la 5. Potrivit analiştilor, instituţiile de credit de pe piaţa românească privesc creditul ipotecar ca pe un produs hibrid, care are rolul de a atrage noi clienţi, dar şi de a genera profituri. Prima categorie, în care sînt incluse Germania, Elveţia şi Rusia, cu scoruri de 4,5-5 puncte, cuprinde statele unde băncile acordă \"profesionist\" credite ipotecare, fără a face concesii, avînd ca scop aproape exclusiv profitabilitatea produsului. În cea de-a treia categorie de ţări, cu scoruri mai mici de 2,5 puncte, sînt încadrate acele sisteme financiare unde băncile privesc creditul ipotecar exclusiv ca pe un instrument de atras clienţi, de multe ori sacrificînd profitabilitatea în favoarea cotei de piaţă. Categoria a doua, în care este încadrată România, mai cuprinde Italia, Olanda, Japonia, Austria şi Spania, dar şi Polonia şi Slovacia, în timp ce ultimul grup de ţări este format din Croaţia, Belgia, Suedia, Franţa, Cehia şi Australia. Datele care stau la baza raportului au fost colectate în ultimele trei luni ale anului trecut de compania de consultanţă Capgemini, Asociaţia Europeană pentru management financiar şi marketing (Efma) şi grupul italian UniCredit. Băncile din România care au participat la studiu sînt BCR (Erste), BRD (Societe Generale), Alpha Bank, Banca Românească (National Bank of Greece), Banca Transilvania, Bancpost (EFG Eurobank), CEC Bank, ING Bank România, Raiffeisen, UniCredit Ţiriac Bank şi Volksbank.



12