40 de ani de zboruri pe Aerodromul Tuzla

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

40 de ani de zboruri pe Aerodromul Tuzla

Justiție 02 Aprilie 2007 / 00:00 891 accesări

Vechiul serviciu aerian de ambulanţă Aviasan a avut, în România, 19 staţii, iar una dintre ele, de o importanţă capitală, a fost aerodromul Tuzla. În 1981, ele au fost desfiinţate pe motiv că infrastructura terestră nu permite accesul ambulanţelor în orice regiune. Istoria zborurilor de pe aerodromul Tuzla validează un cod nescris, existent în orice tradiţie a zborului: aripile nu se iau, ele se cuceresc. Această axiomă a fost rostită, de-a lungul timpului, de sutele de piloţi care au decolat şi aterizat pe aerodromul de la Tuzla, piloţi care, adesea, au realizat, prin acţiunile lor, diferenţa dintre viaţă şi moarte. Un exemplu celebru - care nu apare în cărţile de istorie - este acela al stăpînirii pandemiei de holeră din Delta Dunării. Doi piloţi au efectuat, timp de şapte ore pe zi, curse între Sulina, Maliuc, Portiţa, Crişan şi spitalul din Tulcea. Operaţiunea a fost cunoscută sub numele de cod 001 Delta. Secretarul general al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii declara, în 1967, referindu-se la unitatea de la aerodromul Tuzla: „Mi-ar fi greu să cred că în Europa s-ar găsi o Staţie de Aviaţie Sanitară complet dotată şi cu rezultate mai bune în activitate”.

Aerodromul Tuzla a sărbătorit sîmbătă, 31 martie, 40 de ani de existenţă. Manifestarea s-a intitulat „De 40 de ani mai aproape de cer” şi a avut în program lansarea de paraşutişti, dezvelirea monumentului aniversar „Geneza”, discursuri comemorative, acordarea unor distincţii speciale foştilor piloţi, o impresionantă reprezentaţie aviatică, vizionarea unui film documentar Aviasan şi o recepţie. La manifestare a luat parte şi Alexandru Podgoreanu, comandantul unităţii Aviasan Dobrogea, „călătorul vremurilor acelora de glorie ale aviaţiei române” care a declarat: „ca să fii aviator cu adevărat, trebuie să ai, în primul rînd, un suflet capabil să vibreze la cea de-a treia dimensiune”. Organizatorii acestui eveniment au fost Dorin Ivaşcu şi Adrian Vasilache, asociaţi ai Regional Air Services, care a preluat aerodromul. La ora actuală, dotările constau în AN2-uri, Diamond DA 20, Diamond DA 40, Beechcraft Queenair 65-88, PZL 104 cu 12 şi respectiv 3 locuri, elicoptere KA26 şi BN 2.

Taguri articol


12