41 de comercianţi şi-au anunţat la Primăria Constanţa intenţia de a vinde produse cu preţ redus

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

41 de comercianţi şi-au anunţat la Primăria Constanţa intenţia de a vinde produse cu preţ redus

Administrație 02 August 2007 / 00:00 681 accesări

Sezonul reducerilor a debutat oficial ieri, iar comercianţii îşi pot vinde colecţiile de vară la preţ redus, în conformitate cu legea, numai dacă şi-au anunţat această intenţie la Primăria Municipiului Constanţa cu 15 zile înainte de a începe campania de lichidare a stocului. Conform Legii nr. 650/2002, privind comercializarea produselor şi serviciilor pe piaţă, soldurile pot fi puse în vînzare numai de două ori pe an, în intervalele 15 ianuarie - 15 aprilie şi 1 august - 31 octombrie, pe o perioadă de maximum 45 de zile, stabilită de fiecare comerciant în parte. Agenţii economici care nu doresc să fie sancţionaţi conform Ordonanţei nr. 99/2000, cu amenzi cuprinse între 20 şi 100 de milioane de lei, trebuie să respecte intervalele prevăzute de lege şi să depună, la Serviciul Centrul de Informare Cetăţeni din cadrul Direcţiei de Organizare şi Informatizare a Primăriei Constanţa, un formular de notificare care se completează în două exemplare, unul dintre acestea fiind păstrat la sediul magazinului, împreună cu dovada de confirmare sau de primire, pentru a se prezenta, la nevoie, organelor de control. Aceste formulare sînt direcţionate către Direcţia Corp Control a Primăriei Constanţa. În plus, agentul economic este obligat să depună, o dată cu notificarea, şi listele de inventar cu produsele la care se face reducerea, în care se specifică preţul vechi şi preţul nou, precum şi cantitatea. Cea mai mare reducere care se poate practica legal este vînzarea produselor la preţul de achiziţie. Şeful Serviciului Centrul de Informare Cetăţeni, Elena Rusu, a declarat că la Primăria Constanţa au depus notificări 41 de agenţi economici din municipiu şi din staţiunea Mamaia. Aceste notificări pot fi depuse însă şi după demararea sezonului reducerilor. Legistaţia în vigoare prevede faptul că orice anunţ sau altă formă de publicitate privind soldarea trebuie să specifice obligatoriu data de începere a vînzării de soldare şi durata acesteia, precum şi sortimentul de mărfuri supus soldării în cazul în care operaţiunea nu implică toate produsele din magazin. Chiar dacă perioadele de reduceri ieftinesc o paletă foarte largă de articole, cele mai cunoscute şi mai extinse sînt cele practicate în magazinele de haine şi accesorii, unde preţurile coboară cu 20%, pînă la 70-80%.



12