42% din unităţile de pe litoral, mizerabile!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

42% din unităţile de pe litoral, mizerabile!

Spaţiile de prelucrare a alimentelor nu respectă normele sanitare, iar personalul angajat nu a efectuat examenele medicale obligatorii
Eveniment 25 Iulie 2009 / 00:00 679 accesări

Inspectorii sanitari de stat, sub coordonarea Ministerului Sănătăţii (MS), au controlat, în perioada 9-15 iulie, 248 de unităţi turistice de cazare şi alimentaţie publică, dar şi taberele şcolare care funcţionează în staţiunile Năvodari, Mamaia, Eforie Sud, Eforie Nord, Techirghiol, Neptun, Costineşti, Jupiter, Venus şi Saturn. În urma acţiunilor de control s-a constatat că în aproximativ 42% dintre unităţi nu se respectă prevederile legale de igienă şi sănătate publică, astfel că au fost aplicate 70 de sancţiuni contravenţionale, din care 48 amenzi în valoare de 122 500 lei şi 18 avertismente. De asemenea, au fost scoase din consum 90 de kg de produse alimentare (mezeluri şi produse lactate), iar în cazul a patru unităţi alimentare s-a dispus decizia de suspendare a activităţii. Potrivit reprezentanţilor MS, majoritatea deficienţelor au fost depistate la unităţile de alimentaţie publică, unde inspectorii au constatat depozitarea necorespunzătoare a alimentelor şi nepăstrarea probelor alimentare. Unităţile de alimentaţie nu au spaţii de prelucrare a alimentelor care să respecte normele sanitare în vigoare, iar personalul angajat nu a efectuat exemenele medicale obligatorii şi nici cursuri de instruire privind însuşirea noţiunilor de igienă. Inspectorii sanitari consideră că toate aceste nereguli pot avea consecinţe grave asupra sănătăţii consumatorilor, în special prin aparaţia focarelor de toxiinfecţie alimentară sau a bolilor digestive. În taberele şcolare din Năvodari, Eforie Sud şi 2 Mai, monitorizate permanent de inspectorii Direcţiei de Sănătate Publică Judeţeană (DSPJ) Constanţa, s-au constatat deficienţe de natură funcţională, care însă nu pun în pericol sănătatea copiilor, dar care au avut termen de remediere 72 de ore. Inspectorii sanitari declară că majoritatea deficienţelor constatate se datorează în mare parte funcţionării sezoniere a unităţilor, programului prelungit (peste 16 ore de funcţionare/zi), precum şi angajării de personal necalificat pe termen limitat. Acest fapt duce la necunoaşterea şi nerespectarea normelor de igienă în vigoare, dar şi la alocarea de resurse financiare limitate pentru asigurarea funcţionării în condiţii igienico-sanitare corespunzătoare.



12