RAR a verificat anul trecut, în trafic, cot la cot cu Poliția Română, peste 67.800 de vehicule. Dintre ele, aproape 50% erau neconforme, cele mai multe probleme descoperite fiind la instalația electrică de iluminiare și semnalizare (aici, ca paranteză, problemele românilor nu sunt doar... tehnice). Mai mult, circa 5% erau la o groapă distanță de a se dezintegra în mers, prezentând un risc iminent de accident. Alte 2% aveau inspecția tehnică periodică expirată, falsă sau anulată.
Registrul Auto Român (RAR) a verificat, anul trecut, în trafic, 67.807 vehicule, în toată ţara, iar în urma controalelor s-a constatat că aproape jumătate dintre ele erau neconforme şi aproape 3.500 (circa 5 %) prezentau pericol iminent de accidente. Cele mai multe probleme au fost descoperite la instalaţia electrică de iluminare şi semnalizare, la sistemul de reducere a emisiilor poluante, la punţi, jante, anvelope şi suspensie, vizibilitate, precum şi la sistemele de frânare şi direcţie. La nivel naţional, aproximativ una din zece maşini trase pe dreapta de poliţie şi verificate de RAR poluau peste limita legală admisă. De asemenea, aproximativ două procente (2%) dintre ele prezentau probleme legate de inspecţia tehnică periodică (ITP falsă, expirată sau anulată). În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, în 2018, au fost aplicate aproape 23.000 de amenzi contravenţionale, au fost retrase 17.678 de certificate de înmatriculare şi reţinute aproape 500 de permise de conducere. Registrul Auto Român subliniază că rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni.