50% dintre copiii români trăiesc în sărăcie, iar 300.000 nu merg la şcoală

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
UNICEF

50% dintre copiii români trăiesc în sărăcie, iar 300.000 nu merg la şcoală

Social 26 Mai 2017 / 17:11 4630 accesări

UNICEF România a realizat un studiu din care a reieşit că, în prezent, aproximativ 300.000 de copii din ţara noastră, din cei patru milioane, nu merg la școală, iar jumătate dintre minori trăiesc într-o sărăcie lucie sau sunt la limita subzistenţei. "Rata părăsirii timpurii a şcolii este de 19%, rata tinerilor şi adolescenţilor aflaţi în afara sistemului de educaţie, formare sau ocupare este de aproximativ 18%, iar numărul copiilor aflaţi în afara sistemului de educaţie a ajuns la aproape 300.000. Studiul realizat a scos la iveală faptul că, din păcate, aproximativ jumătate dintre copii sunt expuşi riscului de sărăcie, 60.000 sunt separaţi de familiile lor, iar 10% dintre sarcini sunt înregistrate la adolescente", a declarat Sandie Blanchet, reprezentantul UNICEF în România.

Pentru a contracara efectele sărăciei şi a reduce rata abandonului şcolar, UNICEF România, în parteneriat cu Ministerul Muncii și Justiției Sociale şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene şi cu susţinerea autorităţilor locale din judeţul Bacău, a lansat, în anul 2014, proiectul-pilot "Incluziune socială prin furnizarea de servicii integrate la nivelul comunității - Servicii Comunitare pentru Copii", cu finanțare prin fonduri norvegiene și din resurse UNICEF. “Fiecare copil are nevoie de servicii integrate de protecție, educație și sănătate pentru a se dezvolta la potențialul maxim. Prin acest proiect demonstrăm că, dacă aceste servicii sunt de calitate și disponibile la nivelul comunității, o serie de probleme pot fi prevenite cu costuri rezonabile și beneficii importante pentru copil, familie și comunitate. Ne dorim ca toți cei patru milioane de copii din România să beneficieze de servicii la nivelul comunității, iar lecțiile învățate din modelul de la Bacău pot sprijini acest demers”, a declarat Sandie Blanchet, reprezentantul UNICEF în România.

Prin acest proiect-pilot s-a reuşit formarea a 57 de asistenți sociali, 36 de asistenți medicali comunitari, șapte mediatori sanitari, 36 de consilieri școlari şi 27 de mediatori școlari. Toţi aceştia au identificat aproximativ 19.000 de copii cu diverse vulnerabilităţi. Minorii fie nu fuseseră înregistrați în sistemul de asigurare medicală, fie se aflau în risc de separare de familie, fie erau pe punctul de a abandona şcoala sau, în cele mai multe situaţii, trăiau în medii defavorizate, în case mici, neaerisite, în una sau două camere pe care le împărţeau cu până la 8 şi chiar 10 membri ai familiei. Programul-pilot arată că statul ar trebui să aloce, anual, suma de 100 de euro pentru fiecare copil, astfel încât toţi minorii să beneficieze de sprijinul social, informaţional şi educaţional necesar pentru a-şi putea finaliza cursurile şi pentru a nu fi separaţi de familiile lor.

Reprezentanţii UNICEF estimează că acest proiect ar putea fi introdus, la nivelul întregii ţări, până în 2020, iar până atunci, împreună cu Guvernul României, se va lucra la armonizarea legislaţiei astfel încât să fie responsabilizate şi autorităţile locale, iar ministerele Muncii, Finanţelor şi Fondurilor Europene vor căuta modalităţi de finanţare a acestor programe de sprijinire a copiiilor.

Taguri articol


12