52% dintre studenți vor să înceapă o afacere proprie în următorii doi ani

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Studiu EY România

52% dintre studenți vor să înceapă o afacere proprie în următorii doi ani

Justiție 18 Decembrie 2014 / 00:00 465 accesări

Circa 52% dintre studenții români vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar preferă să fie antreprenori și nu manageri într-o companie, conform studiului „Barometrul educației și culturii antreprenoriale în rândul tinerilor”. În același timp, 56% dintre tineri consideră oportun să devină antreprenori după acumularea de experiență profesională, mai arată studiul, realizat de EY România în parteneriat cu Academia de Studii Economice din București. Studiul mai semnalează că 97% dintre tinerii respondenți sunt dispuși să muncească din greu pentru a obține ceea ce își doresc, iar 86% sunt dispuși să își asume riscuri în acest sens. De asemenea, majoritatea respondenților consideră viziunea ca fiind cea mai importantă calitate a unui antreprenor de succes, urmată de motivație, pasiune și capacitatea de a inova. 38% dintre tinerii studenți români spun că educația și pregătirea antreprenorială s-au îmbunătățit într-o oarecare măsură în ultimul an în universitatea lor, iar 48% dintre ei au luat contact cu profesioniști din domeniul studiat în cadrul universității. Cu toate acestea, 44% dintre studenții intervievați spun că universitatea pe care o urmează îi pregătește într-o măsură medie pentru a deveni antreprenori.

Cele mai importante trei măsuri care ar susține universitatea în dezvoltarea spiritului antreprenorial, în percepția studenților, ar fi simulări de tipul „creează și administrează propria afacere“, stagii de practică în companii antreprenoriale și cursuri de educație antreprenorială. În ceea ce privește cele mai importante trei motive pentru a începe propria afacere, acestea sunt, în opinia respondenților, împlinirea aspirațiilor prin punerea în practică a propriilor idei, independența și capacitatea de a fi propriul șef și perspectiva realizării de venituri din antreprenoriat, în timp ce obstacolele cele mai importante sunt considerate lipsa capitalului de început, teama de eșec și situația economică incertă. În privința capitalului, fondurile europene ar reprezenta sursa principală de finanțare a start-up-ului personal. Factorii cei mai importanți ai succesului în afaceri sunt considerați de către tineri: ideea afacerii, calitatea planului de afaceri și calitatea rețelei de contacte de business.

Printre studenții români, cea mai mare notorietate ca antreprenor o deține Ion Țiriac, urmat de Marius Ghenea, antreprenor în serie și business angel, și Dragoș Anastasiu (Eurolines). În cazul antreprenorilor străini, Steve Jobs este devansat ca notorietate de Bill Gates în rândul tinerilor români.

Cercetarea Barometrul educației și culturii antreprenoriale în rândul tinerilor a fost realizată în perioada 3 - 29 iunie 2014, în rândul studenților din universitățile din România aflați în an terminal, pe un eșantion de 765 de studenți. Respondenții provin din universitățile Academia de Studii Economice București, Universitatea București, Universitatea Politehnică București, Universitatea Tehnică Cluj-Napoca, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi“ din Iași, Universitatea „Babeș-Bolyai“ Cluj-Napoca, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza“ din Iași, Universitatea „Petrol și Gaze“ Ploiești, Universitatea „Ovidius“ din Constanța, Universitatea Politehnică Timișoara, Universitatea din Pitești, Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară, Universitatea „Ștefan cel Mare“ Suceava, Universitatea „Valahia“ din Târgoviște, Universitatea „1 Decembrie 1918“ din Alba Iulia. Majoritatea răspunsurilor au fost colectate de la studenții din cadrul Academiei de Studii Economice din București, aceasta fiind și partenerul EY în realizarea barometrului.

Taguri articol


12