53 de unităţi de învăţământ de stat şi private vor acreditare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

53 de unităţi de învăţământ de stat şi private vor acreditare

Social 25 Iunie 2010 / 00:00 501 accesări

Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP) a primit solicitări de evaluare în vederea acreditării de la 53 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat şi private autorizate să funcţioneze provizoriu, informează reprezentanţii Ministerului Educaţiei. ARACIP a analizat documentaţia depusă de unităţile de învăţământ preuniversitar în vederea acreditării şi a dat curs tuturor solicitărilor primite, asigurând evaluarea acestora, pe baza standardelor de acreditare aprobate prin lege. Astfel, în urma evaluărilor, dintre cele 45 de unităţi particulare care au solicitat evaluarea, 27 au fost propuse de ARACIP pentru acreditare şi una a primit aviz negativ. Celelalte 17 unităţi urmează să fie discutată în Consiliul ARACIP. Dintre cele opt unităţi de învăţământ de stat şapte sunt propuse pentru acreditare, iar una urmează să fie discutată în Consiliul ARACIP. Potrivit Metodologiei de evaluare instituţională în vederea autorizării, acreditării şi evaluării periodice a organizaţiilor furnizoare de educaţie, „procesul de acreditare a organizaţiilor furnizoare de educaţie presupune parcurgerea a două etape succesive: autorizarea de funcţionare provizorie şi acreditarea propriu-zisă”. Acreditarea trebuie solicitată după încheierea unui ciclu de şcolarizare, în termen de maximum doi ani de la data absolvirii primei promoţii, sub sancţiunea ridicării autorizaţiei de funcţionare provizorie. După acreditare, organizaţiile furnizoare de educaţie se supun procedurii de evaluare externă periodică (o dată la trei ani) pentru verificarea respectării standardelor de acreditare ca standarde obligatorii de funcţionare. Solicitările de acreditare se pot adresa pe tot parcursul anului calendaristic, dar vizitele de evaluare se derulează numai în timpul anului şcolar. În situaţia acordării acreditării, unităţile de învăţământ devin parte a sistemului naţional de învăţământ din anul şcolar următor.



12