58,62% din lucrările la Evaluarea Naţională, cu note sub 5

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Constanţa, rezultate parţiale estimative

58,62% din lucrările la Evaluarea Naţională, cu note sub 5

Eveniment 30 Iunie 2012 / 00:00 1884 accesări

Unităţile de învăţământ gimnazial din întreaga ţară au devenit, vineri, adevărate locuri de pelerinaj pentru zeci de mii de viitori liceeni şi părinţi, nerăbdători să afle rezultatele obţinute în urma Evaluării Naţionale. Listele cu notele obţinute de cei peste 160.000 de candidaţi de la nivel naţional au adus atât râsete, cât şi lacrimi pe chipul absolvenţilor de clasa a VIII-a. La nivelul judeţului Constanţa, rezultatele iniţiale au fost afişate, potrivit normelor de organizare şi desfăşurare a evaluării, până în ora 14.00. În timp ce pentru unii candidaţi media generală obţinută nu a contat foarte mult (nota de la proba scrisă la limba şi literatura română şi nota scrisă la matematică), pentru cei care vor să prindă un loc la un liceu de top, nici chiar notele peste 9 nu au fost mulţumitoare. „O să fac contestaţie la limba română, chiar dacă am luat 9,40. Nu sunt mulţumit de notă, îmi trebuie o medie mai mare ca să intru la liceul pe care îl vreau”, a declarat un absolvent al Şcolii Generale „Mihai Viteazul” din Constanţa, unde cea mai mare medie obţinută a fost de 9,85, iar cea mai mică notă a fost 4,82. Un alt elev al unităţii de învăţământ constănţene, Emanuel Rădoi, care a obţinut media generală 9,62, s-a declarat mulţumit de rezultat, fiind convins că va reuşi să fie admis la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân” (CNMB) din Constanţa. De altfel, CNMB este principala alegere a absolvenţilor de gimnaziu, şi foşti elevi ai Şcolii Generale „Remus Opreanu” exprimându-şi dorinţa de-a urma cursurile liceului constănţean. Alături de CNMB, în lista preferinţelor candidaţilor constănţeni de la Evaluarea Naţională se mai numără şi Liceul Teoretic „Ovidius”, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”, precum şi Liceul Teoretic „Traian”. La nivelul ciclului gimnazial din cadrul Liceului Teoretic „Ovidius” s-au înregistrat, înaintea soluţionării contestaţiilor, cinci medii generale de 10, cea mai mică medie fiind 6,22. Tot ieri, candidaţii nemulţumiţi de rezultate au putut depune, în intervalul 14.00 - 18.00, contestaţii. Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa, la nivelul judeţului nostru au fost depuse 560 de contestaţii: 238 la matematică şi 322 la limba şi literatura română. Rezultatele finale vor fi afişate pe 2 iulie.

EVALUARE CU „CÂNTEC” Examenul de evaluare naţională din acest an a stârnit controverse atât în rândul elevilor şi părinţilor, cât şi al specialiştilor, din cauza unui subiect de la proba scrisă de limba şi literatura română. Elevii au trebuit să spună, printre altele, felul propoziţiei subordonate (atributivă, predicativă sau subiectivă) din fraza: „Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii”. Cerinţa a împărţit elevii în două tabere, unii susţinând că răspunsul corect este subiectivă, iar ceilalţi, predicativă. Potrivit ministrului interimar al Educaţiei, Liviu Pop, variantele de subiecte pentru proba de limba şi literatura română au fost definitivate şi aprobate în martie 2012. Conform metodologiei, acestea sunt secretizate până în ziua desfăşurării probei. Subiectele au fost elaborate în decursul a şase luni, de 240 de cadre didactice. În urma nemulţumirilor apărute, ministrul interimar al Educaţiei a decis să se aplice acelaşi barem de corectare pentru elevii care au răspuns atât „predicativă”, cât şi „subiectivă”. Ca atare, fiecare dintre elevii în cauză a primit şase puncte. Decizia ministrului s-a bazat pe mai multe argumente ale specialiştilor în limba română. „Una dintre cele mai importante opinii a venit din partea Academiei Române. Reprezentanţii Institutului Lingvistic „Iorgu Iordan - Al. Rosetti”, cel mai important for în domeniul normării gramaticii limbii române, susţin că în speţa care a făcut obiectul dezbaterii răspunsul este ambivalent - atât subiectivă, cât şi predicativă, în funcţie de context sau de intonaţie, lucru subliniat de Gramatica Academică a Limbii Române”, potrivit reprezentanţilor Ministerului.

TOŢI CANDIDAŢII, LA LICEU Prima etapă de admitere în învăţământul liceal de stat începe pe 5 iulie şi se finalizează pe 26 iulie. Astfel, în perioada 5-8 iulie, absolvenţii ciclului gimnazial pot completa opţiunile dorite în fişa de înscriere la liceu. În acelaşi interval, datele din fişe vor fi introduse în baza de date computerizată. Pe 14 iulie va avea loc repartizarea computerizată, în intervalul 16 - 26 iulie viitorii liceeni putând depune dosarele de înscriere la unităţile la care au fost repartizaţi. Indiferent de nota obţinută, toţi absolvenţii claselor a VIII-a vor fi admişi la liceu, dacă vor solicita acest lucru, în condiţiile în care, potrivit actualei Legi a Educaţiei, clasa a IX-a a devenit obligatorie. Notele obţinute la evaluare vor ajuta doar la departajarea viitorilor liceeni: cei cu note mari vor intra la licee de top, cei cu note mici, la licee cotate mai slab. Chiar şi candidaţii care nu au susţinut proba îşi pot continua studiile, ei fiind admişi la liceu în ultima etapă a repartizării computerizate.

Potrivit reprezentanţilor ISJ, la nivelul judeţului Constanţa, înaintea soluţionării contestaţiilor, s-au înregistrat, la proba de limba şi literatura română, 32 de note de 10. De asemenea, 840 de candidaţi au obţinut, la aceeaşi probă, nota 9, iar alţi 1.081 de candidaţi au luat note de 8. Nota 7 a fost obţinută de 1.071 de candidaţi. La proba de matematică, elevii constănţeni s-au descurcat mai bine, fiind obţinute 75 de note de 10. „Pentru celelalte note, până la 5, avem, în medie, câte 600 de candidaţi”, a declarat purtătorul de cuvânt al ISJ, prof. Maria Moga. În ceea ce priveşte notele sub 5, potrivit datelor ISJ, au fost înregistrate, la limba şi literatura română, 1.049 de lucrări. Cu note cuprinse între 1 şi 1,99 au fost 130 de lucrări, note între 2,00 şi 2,99 au avut 217 candidaţi, note între 3 şi 3,99 au avut 324 de candidaţi şi 378 de candidaţi au obţinut note cuprinse între 4 şi 4,99. La proba la matematică, 2.225 de lucrări au primit note mai mici de 5. Cu note cuprinse între 1 şi 1,99 au fost 312 lucrări, note între 2 şi 2,99 au avut 596 candidaţi, note între 3 şi 3,99 au avut 691 de candidaţi şi note cuprinse între 4 şi 4,99, 626 candidaţi. Cu alte cuvinte, 58,62% din lucrările la Evaluarea Naţională au fost notate sub 5.



12