60% dintre români vor un business propriu

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Mai mulți antreprenori!

60% dintre români vor un business propriu

Economie 28 Martie 2019 / 15:30 820 accesări

Șase din zece români își doresc o afacere proprie, procentul fiind semnificativ mai mare în rândul bărbaților (72%), al tinerilor între 18 și 23 ani (77%) și al adulților între 24 și 38 ani (75%). Și asta fiindcă, pentru 80% dintre români, a fi independent înseamnă a nu depinde financiar de altcineva.

Şase din zece români (63%) îşi doresc să aibă propria lor afacere, procentul fiind semnificativ mai mare în rândul bărbaţilor (72%), al tinerilor între 18 şi 23 ani (77%), precum şi al adulţilor între 24 şi 38 ani (75%), arată un studiu realizat de o companie de cercetare de piaţă. De asemenea, pentru opt din zece români, a fi independent înseamnă a nu depinde financiar de altcineva, iar pentru 77% independenţa este asociată cu posibilitatea de a face lucrurile pe care şi le doresc și de a-şi împlini pasiunile - „A reuşi pe cont propriu este o altă caracteristică care defineşte ce înseamnă independenţa pentru 57% dintre români. Procentul celor care apreciază că reuşita pe cont propriu este echivalentul independenţei este mai mare în rândul femeilor (63%, versus 37% dintre bărbaţi), precum şi în rândul tinerilor între 18 - 23 ani (62%) şi al adulţilor tineri (cu vârsta între 24 şi 38 ani)“. Aproximativ trei din zece respondenţi din mediul urban declară că independenţa înseamnă să fie liber profesionişti şi să poată munci când doresc, iar procentul ajunge la 40% în cazul persoanelor cu vârsta între 39 şi 54 ani. Potrivit studiului, doar 9% dintre români consideră că independenţa înseamnă să locuieşti singur, însă procentul în rândul tinerilor între 18 şi 23 este cu mult mai mare: 21% cred asta. Deşi cea mai mare parte dintre angajaţii din România lucrează integral de la sediul companiei (66%), o parte dintre ei au posibilitatea de a lucra periodic de acasă (15%), iar 19% îşi desfăşoară constant activitatea de acasă sau din alte locuri decât sediul companiei. Studiul menţionat arată că avantajele pe care cei care lucrează de acasă (ocazional sau constant) le identifică sunt faptul că au libertatea de a-şi face programul cum doresc (61%), că se pot concentra mai bine (55%), că au mai mult timp liber (53%), că se simt relaxaţi şi odihniţi (51%), dar şi că sunt mai productivi (35%) şi că lucrul de acasă presupune utilizarea celor mai noi instrumente tehnologice (24%). În acelaşi timp, 13% declară că, în contextul lucrului de acasă, câteodată se simt singuri, iar 20% că le lipseşte interacţiunea cu alţi profesionişti din domeniu (procentul este mai ridicat în rândul femeilor - 25%, precum şi în rândul tinerilor de 18 - 23 ani - 27%). „Există o serie importantă de avantaje percepute de către românii din mediul urban în ceea ce priveşte lucrul de acasă, iar companiile pot să ţină cont de acest lucru şi să ofere astfel de beneficii angajaţilor lor, acolo unde este posibil. De altfel, este foarte interesant că în cazul tinerilor între 18 şi 23 ani procentul celor care au posibilitatea să lucreze de acasă periodic este semnificativ mai mare decât cel general (37% versus 15%), ceea ce arată că angajatorii vin deja în întâmpinarea nevoii de flexibilitate a tinerilor“, spun autorii studiului.

Taguri articol


12