În prag de Sărbătoare, în mai toate magazinele din țară este forfotă mare. Cumpărăturile românilor sunt diverse, de la produse alimentare și până la nealimentare. La mare căutare sunt cadourile, mai scumpe sau mai ieftine. Dacă în alți ani comercianții nu prea ”umblau” la prețuri înainte de Sărbători, acum în mai toate magazinele sunt afișate promoții care mai de care mai atractive. Și cum reducerile sunt mai ceva ca un magnet, și magazinele sunt pline ochi. De altfel, sunt și studii care arată că 7 din 10 români (69%) le vor oferi cadouri persoanelor dragi cu ocazia Sărbătorilor de Crăciun. 22% nu vor face acest gest, iar în ceea ce privește Crăciunul, 46% dintre români îl consideră o ocazie de a sta cu familia și 29% cred că este o bună ocazie de a dărui și primi cadouri. Potrivit unui sondaj de opinie al Centrului pentru Studierea Opiniei și Pieței - TNS CSOP, dat publicității ieri, mai toate cadourile oferite de Crăciun se vor îndrepta în primul rând către persoanele dragi, din familie, în timp ce cazurile umanitare preocupă doar 1% din români. Persoanele cu vârste cuprinse între 15 și 34 de ani, cele cu educație ridicată și care locuiesc în mediul urban sunt cele mai darnice în perioada Sărbătorilor, ele declarând într-o proporție semnificativ mai mare că vor oferi daruri cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă. Dulciurile, alimentele, băuturile alcoolice (54%), jucăriile (49%) și articolele vestimentare (43%) sunt primele trei categorii de produse spre care își îndreaptă atenția cei care vor oferi cadouri cu ocazia acestor Sărbători de Iarnă. Pe ultimele locuri se clasează produsele de divertisment (filme/muzică/jocuri - 3%), electrocasnicele (6%) și bijuteriile (7%). În ceea ce privește simbolistica Crăciunului, 9 din 10 români îl asociază în primul rând cu Nașterea Domnului. O proporție semnificativă percepe Crăciunul și ca pe o ocazie de a sta cu familia (46%) și, nu în ultimul rând, Crăciunul este privit de 29% dintre români ca o bună ocazie de a dărui și primi cadouri. Sondajul a fost realizat în perioada 26 noiembrie - 7 decembrie, la nivel național, în rândul populației de peste 15 ani din România, folosind un eșantion de 1.017 persoane, și are o marjă de eroare de 3%.