7.000 de angajaţi de la CFR Marfă vor intra în şomaj tehnic

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
De vineri

7.000 de angajaţi de la CFR Marfă vor intra în şomaj tehnic

Eveniment 01 Iulie 2009 / 00:00 926 accesări

Aproximativ 7.000 de angajaţi de la CFR Marfă vor intra în şomaj tehnic din 3 iulie pe o perioadă de trei luni, iar în următoarele două zile directorii de sucursale, împreună cu liderii sindicali, vor analiza fiecare loc de muncă pentru a finaliza listele cu personalul pentru şomaj tehnic. Cei 7.000 de salariaţi din 17.500 vor primi pe parcursul acestor trei luni 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă, a declarat, la finalul discuţiilor de ieri, directorul CFR Marfă, Călin Graţian. Directorul CFR Marfă a precizat că va fi analizată activitatea în fiecare regională, exemplificînd prin faptul că, dacă într-o staţie nu există activitate, poate pleca 80% din personal în şomaj tehnic, iar în alte staţii unde este o activitate mai intensă vor intra în şomaj tehnic mai puţini angajaţi. „Această măsură înseamnă o reducere a fondului de salarii cu aproximativ 25%, iar corelată cu alte măsuri reprezintă 32-33% reducere. În şomaj tehnic vor pleca salariaţi inclusiv din Centralul CFR Marfă şi personal TESA”, a spus Graţian. La rîndul său, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, a spus că sindicatele sînt de acord în principiu cu această soluţie de moment, dar consideră că nu este una bună pe termen lung, astfel că urmează în perioada următoare alte întîlniri pentru analizarea propunerilor avansate de sindicate încă de la începutul anului. Liderul sindical a spus că a solicitat deja o întîlnire cu conducerea Ministerului Muncii şi va cere încă o întîlnire cu reprezentanţii conducerii Ministerului de Finanţe pentru a găsi soluţii din punct de vedere politic. Liderul sindical a spus că reprezentanţii administraţiei şi cei ai salariaţilor au semnat marţi un act adiţional la contractul de muncă pentru ca măsura trimiterii în şomaj tehnic să fie perfect legală. De asemenea, Măntescu a mai precizat că se va încerca ca, începînd cu 1 august, să se redreseze plata salariilor la timp a angajaţilor, respectiv în fiecare lună, pe 14 şi 29. Totodată, Măntescu face apel la salariaţii care vor intra în şomaj tehnic să înţeleagă că nu există pe moment alte soluţii şi să nu recurgă la manifestări de stradă. Angajaţii de la CFR Marfă au protestat, în ultimele zile, pentru că nu şi-au primit lichidarea pe luna mai, abia pe 19 iunie fiind achitată a doua tranşă a avansului pe luna trecută. De altfel, ceferişti în ultimele luni au reclamat faptul că firme private sînt contractate pentru transport de marfă, în condiţiile în care s-au făcut, de către angajaţii CFR Marfă studii de fezabilitate, pentru a se stabili cît se poate transporta şi în ce condiţii produse pe anumite tronsoane. Rezultatul a fost că ce au propus ceferiştii pentru a aduce beneficii regionalelor din care provin, “la Bucureşti” contractele identificate de ei au fost directate către firme private, astfel ajungîndu-se la situaţia ca angajaţii de la CFR Marfă să nu mai aibă ce lucra. “Se doreşte falimentarea”, spun mulţi muncitori ai CFR. De altfel, ei au criticat faptul că firme private de transport pe căi ferate nu plătesc energia electrică şi nici întreţinerea căii ferate.



12