72% din totalul reclamaţiilor adresate OPC au fost întemeiate

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Anul trecut

72% din totalul reclamaţiilor adresate OPC au fost întemeiate

Eveniment 14 Martie 2009 / 00:00 577 accesări

În anul 2008, inspectorii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) Constanţa au avut în programul de activitate o serie de obiective de urmărit. Menţionăm desfăşurarea de acţiuni de control, conform controalelor tematice, primite din partea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, desfăşurarea de acţiuni de control proprii, în scopul protecţiei drepturilor şi intereselor economice ale consumatorilor la furnizarea de servicii şi produse, soluţionarea reclamaţiilor consumatorilor, cooperarea cu alte instituţii ale administraţiei publice locale în realizarea de acţiuni de control, întărirea activităţii de informare, consiliere şi educare a consumatorilor, dezvoltarea parteneriatului public-privat prin desfăşurarea de acţiuni de consiliere a operatorilor economici. Potrivit inspectorului adjunct al OJPC, ing. Gheorghe Trandafir, în anul 2008, inspectorii au întreprins 4.327 de acţiuni de control la produsele şi serviciile de pe piaţă. Pe timpul acţiunilor de control au fost constatate cu deficienţe produse în valoarea totală de 3.044.737.8 lei (atît indigene, cît şi din import), iar pentru deficienţele constatate s-au aplicat 2.399 de amenzi contravenţionale în valoare de 4.4064.50 lei. De asemenea, tot în urma deficienţelor constatate, au fost oprite definitiv de la comercializare produse în valoare de 21427.48 lei. Privind cercetarea sesizărilor şi a reclamaţiilor formulate de consumatori precizăm că, pe întreg anul 2008, au fost înregistrate şi soluţionate la OJPC peste 4.300 de sesizări şi reclamaţii, iar în urma cercetării, 72% din acestea s-au dovediat întemeiate. În anul 2008, OJPC Constanţa a realizat 1.217 acţiuni de informare şi educare a consumatorilor prin emisiuni radio-tv şi au fost publicate 212 articole în presa scrisă.



12