75 de milioane de euro pentru crearea brandului turistic al României

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

75 de milioane de euro pentru crearea brandului turistic al României

Politică 20 Decembrie 2007 / 00:00 480 accesări

Lucia Morariu, secretar de stat în Ministerul pentru Comerţ, Turism, IMM-uri şi Profesiuni Liberale a anunţat că România a primit de la Comisia Europeană 75 de milioane de euro pentru brandul turistic, iar anul viitor încep procedurile pentru desemnarea companiilor care se vor ocupa de realizarea acestuia. “Toate încercările de pînă acum de a crea un brand turistic au fost mai mult sau mai puţin reuşite. Noi vom începe în prima parte a anului viitor procedurile de alegere a companiei de branding, cu care să lucrăm la întocmirea unui caiet de sarcini”, a spus Lucia Morariu. După realizarea caietului de sarcini va avea loc o licitaţie internaţională în urma căreia va fi desemnată firma care se va ocupa de crearea şi promovarea brandului turistic al României. Stabilirea şi promovarea brandului turistic se va derula în perioada 2008 - 2013. De asemenea, Comisia Europeană şi Ministerul Comerţului au început, în luna decembrie, un proiect denumit “Destinaţii Europene de Excelenţă”, în care se pot înscrie zone turistice din întreaga ţară, dintre care va fi selectată una, care va fi promovată la nivel naţional. La acest proiect pot participa autorităţile locale, care trebuie să trimită informaţii despre zona respectivă, iar consiliile judeţene vor centraliza toate propunerile de proiecte de destinaţii eligibile şi le vor transmite Ministerului pentru Comerţ, Turism, IMM-uri şi Profesiuni Liberale. Pentru a fi eligibile, destinaţiile turistice trebuie să aibă o densitate a vizitatorilor redusă comparativ cu media naţională (mai puţin de 287 de sosiri de turişti la mia de locuitori), să organizeze evenimente, tîrguri, expoziţii, festivaluri şi trasee turistice. Proiectele locale pot fi depuse la Ministerul Comerţului pînă pe 22 februarie, rămînînd ca, în a doua parte a anului viitor, să fie desemnată destinaţia cîştigătoare.



12