Aproape 80 de constănţeni au cerut în această săptămînă restituirea diferenţei dintre taxei auto de primă înmatriculare şi noua taxă de poluare, a declarat directorul executiv adjunct al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Constanţa, Adriana Damian. Calculele finanţiştilor la nivelul ţării estimează o medie de rambursare a taxei auto care variază între jumătate şi o treime din valoarea taxei de primă înmatriculare plătită iniţial de la 1 ianuarie 2007 pînă la 30 iunie 2008, inclusiv. Situaţia la nivelul Judeţului Constanţa arată că de la introducerea taxei de primă înmatriculare (din 1 ianuarie 2007) şi pînă la intrarea în vigoare a noii taxe de poluare (1 iulie 2008) aproximativ 14.500 de constănţeni şi-au înmatriculat maşinile noi sau second-hand achiziţionate. Valoarea totală a taxei de primă înmatriculare achitată de constănţenii în cauză se ridică la suma de 34.252.843 lei, ne-a comunicat directorul Direcţiei Trezorerie şi Contabilitate Constanţa, Laurenţiu Mateizer. Conducerea DGFP Constanţa a anunţat că niciun solicitant din cei 80 care au depus cererile de rambursare a diferenţei dintre cele două taxe nu a primit nicio sumă de bani, rambursările urmînd să se facă de săptămîna viitoare. Documentele pe care şoferii trebuie să le depună pentru rambursarea diferenţei de taxe sînt: cererea specială completată la administraţiile finanaciare, cartea de identitate a persoanei, dovada plăţii taxei de prima înmatriculare, cartea de identitate şi certificatul de înmatriculare al maşinii, toate în original şi în copie. În ceea ce priveşte taxa de poluare, pentru cei care îşi înmatriculează maşinile cu data de 1 iulie 2008, conducerea DGFP a anunţat că au fost depuse 120 de cereri la nivelul municipiului Constanţa pentru calculul taxei, iar dintre acestea au fost ridicate doar 50 de decizii de către solicitanţi. Persoanele care vor înmatricula, de la 1 iulie, autovehicule second-hand vor beneficia de o reducere suplimentară a taxei de poluare auto dacă declară pe propria răspundere că rulajul mediu anual real al maşinii este mai mare decît cel considerat standard pentru categoria respectivă a vehiculului. Suma va putea fi ajustată şi atunci cînd persoana care solicită înmatricularea unui autovehicul face dovada, pe baza expertizei tehnice efectuate de Registrul Auto Român, că deprecierea autovehiculului rulat este mai mare decît cea indicată de grila fixă prevăzută în ordonanţă. Tariful pentru efectuarea expetizei tehnice, care nu poate depăşi costul operaţiunilor de expertiză, va fi stabilit prin decizie a Consiliului de Administraţie al Registrului Auto Român, în termen de 15 zile calendaristice de la data publicării normelor în Monitorul Oficial. Pentru fiecare tip de autovehicul va fi aplicat un nivel standard privind rulajul mediu anual.