80% din IMM-uri nu au în plan achiziţii în 2009

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

80% din IMM-uri nu au în plan achiziţii în 2009

Economie 27 Aprilie 2009 / 00:00 352 accesări

IMM-urile văd în reorientarea afacerii spre zone de activitate mai profitabile o soluţie de a traversa cu bine criza economică generalizată. Ipoteza s-a conturat în urma unui studiu derulat în perioada 16 februarie -13 martie 2009, de compania internaţională de prospectare şi cercetare a pieţelor MEMRB. La studiu au participat 431 de întreprinderi mici şi mijlocii din România, cu diferite profiluri de activitate. Potrivit chestionarelor completate şi centralizate, 45% dintre IMM-uri consideră că alte oportunităţi, în această perioadă, ar fi concurenţa mai slabă şi preţurile mai mici la echipamente sau materii prime. Doar 15% dintre firme văd oportunităţi ca urmare a unor investiţii în piaţa imobiliară. În ceea ce priveşte strategia pentru acest an, companiile româneşti vor încerca să atingă, în principal, obiective legate de consolidarea portofoliului actual de clienţi. Mai mult de 80% dintre firmele participante la studiu nu şi-au stabilit obiective legate de posibile achiziţii sau fuziuni, în timp ce 17% dintre acestea vor renunţa la creşterea cifrei de afaceri. Analiza MEMRB arată, de asemenea, că aproape 80% dintre companiile româneşti au luat măsuri speciale pentru a trece cu bine prin criza economico-financiară. Astfel, cei mai mulţi întreprinzători au recurs la reducerea costurilor cu servicii furnizate de terţi şi reducerea costurilor cu utilităţile. Pe de altă parte, cea mai rară iniţiativă în rîndul IMM-urilor a fost lansarea de produse sau servicii noi. În ceea ce priveşte durata crizei, aproape jumătate dintre companii se aşteaptă ca perioada dificilă să ia sfîrşit spre finele anului viitor, în timp ce cealaltă jumatate nu a putut anticipa o perioadă însă, pentru aproape 60%, criza economico-financiară şi-a arătat primele semne începînd cu noiembrie 2008. Ca percepţie, pentru trei din patru companii din România, criza economică este echivalentă cu scăderea cererii pentru produsele sau serviciile oferite.

Taguri articol


12