9 din 10 participanți la un studiu IRES, cu vârste cuprinse între 16 și 50 de ani și care provin din mediul urban folosesc internetul, cele mai accesate rețele sociale fiind Facebook, YouTube și Google+.
Astfel, 40% dintre cei intervievați spun că folosesc internetul mai mult de trei ore zilnic, 31% spun că îl folosesc între una și trei ore pe zi, iar 9% sub o oră pe zi. 10% dintre respondenți au declarat că utilizează internetul mai rar decât zilnic, iar 9% spun că nu îl folosesc deloc.
8 din 10 intervievați ascultă muzică zilnic: 35% pentru mai mult de trei ore, 28% între una și trei ore, iar 16% pentru mai puțin de o oră.
7 din 10 subiecți afirmă că se uită la televizor zilnic, pe durate mai scurte de timp decât cele alocate utilizării internetului sau ascultării de muzică: 23% mai mult de trei ore, 36% între una și trei ore, iar 12% sub o oră pe zi.
În ceea ce privește petrecerea timpului liber și socializare, cei mai mulți dintre intervievați spun că obișnuiesc să facă ieșiri în aer liber săptămânal sau mai des — 64%, în timp ce 49% se vizitează cu prietenii, iar 39% cu rudele.
"4 din 10 intervievați ies în cafenele săptămânal sau mai des, 16% de câteva ori pe lună, 7% lunar, iar 24% mai rar decât atât, în vreme ce 14% nu ies în cafenele niciodată. Aproximativ câte 2 din 10 intervievați ies în baruri, respectiv în restaurante o dată sau de mai multe ori pe săptămână", mai arată realizatorii sondajului.
Studiul a fost realizat ]n luna iulie 2016, pe un eșantion de 800 indivizi cu vârste cuprinse între 16 și 50 de ani din mediul urban. Tipul eșantionului: multi-stratificat, probabilist, reprezentativ la nivel național. Eroarea maximă tolerată: plus/minus 3,5%. Chestionarele au fost aplicate prin metoda CATI.