Nu mai puţin de 20 de milioane de apeluri false au fost primite în acest an prin numărul unic 112, România situîndu-se pe primul loc la nivelul Uniunii Europene la acest capitol. Statisticile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că, din totalul apelurile primite prin linia unică 112, nu mai puţin de 90% sînt false. Această proporţie îngrijorătoare este valabilă pentru toate judeţele ţării. Col. Adrian Fulea, purtătorul de cuvînt al STS, spune că majoritatea apelurilor reale vizează urgenţe medicale. Cele mai multe apeluri false sînt făcute de copii şi tineri, ceea ce i-a determinat pe reprezentanţii STS să iniţieze o campanie naţională de educare şi informare a elevilor, în încercarea de a le explica acestora importanţa şi utilitatea numărului unic 112. STS a cerut ajutorul cadrelor didactice pentru a-şi transmite mesajul către copii şi adolescenţi. Purtătorul de cuvânt al STS a declarat că, pînă acum, în cadrul campaniei s-au desfăşurat acţiuni la care au participat mii de elevi şi profesori din judeţele Constanţa, Mehedinţi, Olt, Dolj, Buzău, Vrancea, Bacău, Sălaj, Cluj, Satu Mare, Alba, Covasna, Giurgiu, Bihor, Teleorman, Bistriţa Năsăud, Maramureş, Suceava, Braşov, Tulcea, Călăraşi, Mureş, Sibiu şi Brăila. Acţiunile de educare care se desfăşoară în rîndul elevilor vizează informarea tinerilor în legătură cu folosirea corectă, numai în caz de urgenţe, a numărului 112. Cu aceste ocazii, le-au fost prezentate elevilor exemple de urgenţe în care trebuie să solicite intervenţia serviciilor specializate, precum şi datele privind locul şi natura urgenţei şi alte informaţii solicitate de dispecerii 112. Reprezentanţii STS atrag atenţia asupra faptului că suprasolicitarea liniilor telefonice cu apeluri false sau care nu sînt urgente poate afecta operativitatea în preluarea cazurilor reale. Numărul 112 este gratuit şi poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil în România şi UE, toate convorbirile fiind înregistrate şi păstrate în baza de date timp de zece ani.