În pofida eforturilor sindicatelor de a opri o disponibilizare istorică în calea ferată, soarta feroviarilor pare pecetluită. Pe lîngă faptul că programul de restructurare a sectorului feroviar nu prevede nicio formă de protecţie socială pentru muncitorii trecuţi pe linie morată, cei care mai sperau într-o schimbare a deciziei Ministerului Transporturilor (MT) vor părăsi cîmpul muncii mai repede decît se aşteptau. Concedierea celor 12.000 de angajaţi ai societăţilor feroviare subordonate MT se va face în trei etape, astfel încît fondul de salarii să fie redus cu pînă la 20%. Chiar dacă liderii federaţiilor feroviare vor participa la o nouă rundă de discuţii cu directorii companiilor CFR pentru a definitiva programul de restructurare, se pare că într-o primă etapă vor fi disponibilizaţi apropape 9.000 de salariaţi. Cei mai mulţi angajaţi vor fi concediaţi la Compania CFR Marfă peste 4.800, însă situaţia nu este prea diferită nici la Călători sau Infrastructură. „Încercăm să convingem MT de necesitatea încheierii unui Act Adiţional la Contractul Colectiv de Muncă pînă la sfîrşitul acestui an, însă nimeni nu vrea o înţelegere mai mare de o lună. Cei din minister consideră că un termen mai scurt le oferă posibilitatea de a jongla cu disponibilizările, reducerea salariilor sau a primelor angajaţilor”, a declarat liderul Uniunii Sindicale “Feroviarul” Constanţa, Vasile Anghel. Acesta susţine că în situaţia în care autorităţile nu vor modifica pînă la urmă planul de concedieri de 12.000 de persoane, sindicatele sînt decise să iasă în stradă. “Avem termen pentru a declanşa protestele 15 aprilie, dar nu ştim deocamdată pe cîţi oameni ne putem baza pentru a organiza un miting. Vom avea o nouă întîlnire la Bucureşti, iar după ce vom discuta şi cu ceilalţi lideri sindicali, putem avea o imagine corecta asupra unui astfel de demers. Oricum, dacă cei aflaţi la guvernare nu vor ţine cont de noi, vom ajunge sigur la proteste”, a mai afirmat Anghel.