“La Graine et le Mulet” în regia lui Abdellatif Kechiche, a fost desemnat cel mai bun film în ceremonia de decernare a premiilor César, care a avut loc vineri seară, la Paris. Filmul a mai cîştigat premiile pentru cel mai bun scenariu original şi cea mai bună speranţă feminină pentru Hafsia Herzi. Deja aclamat la Festivalul de la Veneţia, unde a primit trei distincţii, printre care şi Premiul special al Juriului şi cel pentru cea mai bună speranţă, care a revenit tot actriţei Hafsia Herzi, “La Graine et le mulet” realizează portretul unei familii franco-tunisiene. Lung-metrajul prezintă povestea unui bătrîn imigrant, fost lucrător pe un şantier naval, care îşi deschide un restaurant în sudul Franţei, pe un vapor vechi. Abdellatif Kechiche abordează criza şomajului în acest al treilea film al său, după ce a evocat problemele imigrării în “La faute à Voltaire” din 2000 şi cele ale cartierelor din suburbii în “L\'Esquive” din 2003, recompensat în 2004 cu patru premii César, echivalentul francez al premiilor Oscar.
Filmul “La vie en rose/La Môme”, de Olivier Dahan, care a dominat în topul nominalizărilor, cu 11, nu a reuşit să obţină decît cinci premii, printre care cel mai important a fost decernat actriţei Marion Cotillard. Premiul César pentru cel mai bun film străin, la care a concurat şi “4 luni, 3 săptămîni şi 2 zile” de Cristian Mungiu, a fost decernat peliculei germane “Viaţa celorlalţi” în regia lui Florian Henckel von Donnersmarck. Premiul César este al treilea trofeu cinematografic important pe care “4,3,2” îl ratează, după Globul de Aur şi nominalizarea la Oscarul pentru film străin.
O producţie franceză despre un copil surdo-mut român care se ocupă de furtişaguri în suburbiile Parisului, “Le Mozart des pickpockets” în regia lui Philippe Pollet-Villard, a cîştigat premiul César pentru cel mai bun scurt-metraj. Cel mai bun actor în rol principal a fost desemnat Mathieu Amalric pentru rolul din “Le Scaphandre et le papillon”. Premiul pentru Cel mai bun rol secundar feminin i-a revenit lui Julie Depardieu pentru “Un secret”, în timp ce laurii pentru Cel mai bun rol secundar masculin I-au revenit lui Sami Bouajila pentru “Les Témoins”. Cea mai bună speranţă masculină a fost desemnat Laurent Stocker pentru “Ensemble c\'est tout”. Cel mai bun scenariu adaptat a fost desemnat “Persépolis”. Cel mai bun documentar a fost desemnat “L\'Avocat de la terreur” de Barbet Schroeder. Cea mai bună coloană sonoră a fost premiată “Les Chansons d\'Amour, iar premiile pentru cele mai bune costume, cel mai bun sunet şi imagine, respectiv decoruri au revenit filmului “La vie en rose/La Môme”. Cel mai bun montaj a fost ales filmul “Le Scaphandre et le Papillon”.
Jeanne Moreau, actriţa favorită a lui Louis Malle, a fost onorată cu ocazia împlinirii a 60 de ani de carieră, alături de Roberto Benigni, actor, producător, regizor şi scenarist italian, care a primit un premiu César pentru întreaga carieră. Un alt premiu César onorific a fost acordat actriţei Romy Schneider, postum, cu ocazia împlinirii a 70 de ani de la naşterea sa.