O nouă reclamă Apple pentru iPhone 3G a fost interzisă de către autorităţile britanice pentru că induce în eroare consumatorii în privinţa vitezei Internetului telefonului. Este pentru a doua oară cînd Apple a încălcat regulile într-o reclamă pentru iPhone, după ce Agenţia britanică pentru Standarde în Publicitate a interzis un alt spot pentru acelaşi telefon, în luna august. Potrivit actualei campanii Apple, dezvoltată de agenţia londoneză TBWA, iPhone 3G poate accesa Internetul şi descărca informaţii “foarte repede”. Agenţia britanică pentru Standarde în Publicitate a primit 17 reclamaţii, conform cărora reclama induce în eroare deoarece exagerează viteza lui iPhone 3G. Compania Apple din Marea Britanie susţine că ceea ce se promovează prin reclamă este relativ şi nu absolut. Apple a adăugat că afirmaţia din spot reprezintă o comparaţie între precedenta şi actuala generaţie iPhone. Agenţia britanică pentru Standarde în Publicitate susţine însă că majoritatea consumatorilor cunoaşte performanţele telefoanelor mobile însă mulţi dintre utilizatori ar putea să nu ştie toate diferenţele tehnice între cele două tehnologii. Agenţia a declarat că spotul induce în eroare şi nu poate fi difuzat în forma actuală.
În august, Agenţia britanică pentru Standarde în Publicitate a primit alte două reclamaţii care evidenţiau mesajul eronat transmis de clip: “toate părţile Internetului sînt cuprinse de iPhone”. Datorită faptului că iPhone nu suportă Flash sau Java, două dintre aplicaţiile care se regăsesc în multe pagini de Internet, Agenţia a decis că afirmaţia din reclamă este una care induce în eroare publicul. Răspunsul Apple nu s-a lăsat aşteptat, compania americană susţinînd că mesajul se referă la disponibilitatea paginilor de Internet şi nu la aspectul acestora.
Apple are şi alte probleme legate de telefoanele iPhone. Un inventator american a dat în judecată compania, afirmînd că deţine dreptul de proprietate intelectuală asupra sistemului de navigare pe Internet folosit de telefoanele iPhone. Elliot Gottfurcht, prin intermediul firmei sale EMG Technology, a completat documentele pentru patentarea invenţiei în martie 2006, obţinînd patentul în octombrie anul acesta. Invenţia face posibilă redimensionarea paginilor web astfel încît să se potrivească pe ecranele telefoanelor mobile, în cazul de faţă, iPhone. Compania Apple, care a lansat primul iPhone în iunie 2007, înainte ca Elliot Gottfurcht să obţină patentul invenţiei sale, nu a făcut, deocamdată, niciun comentariu referitor la acest litigiu.