De aproape o lună, negocierile dintre salariaţii „Chimpex\" şi administraţia societăţii s-au încheiat de fiecare dată cu acelaşi verdict: eşec. Chiar dacă conflictul de muncă se acutizează pe zi ce trece, niciuna dintre părţi nu este dispusă să cedeze. Nici măcar declanşarea grevei generale la sfîrşitul săptămînii trecute, cînd cei peste peste 350 de docheri au blocat complet activitatea operatorului portuar, nu a determinat conducerea „Chimpex” să vină cu o soluţie pentru rezolvarea revendicărilor salariale. Pe lîngă muncitorii care aşteaptă majorările salariale de 30%, intrarea grevei generale în cea de-a doua zi începe să fie resimţită şi în bilanţul de afaceri al firmei, mai ales pentru că multe contracte nu pot fi onorate, iar unele companii au renunţat la colaborarea cu „Chimpex”. „S-a tot vorbit de pierderile zilnice pentru fiecare zi de grevă, însă situaţia trebuie privită în ansamblu. Conducerea societăţii a fost prevăzătoare şi a trimis de acum cîteva săptămîni înştiinţări clienţilor privind o posibilă declanşare a grevei generale. În aceste condiţii, foarte mulţi clienţi s-au orientat către alţi operatori portuari. Mai grav nu este că pierderile înregistrate sînt cu adevărat uriaşe, ci faptul că acele societăţi nu mai pot fi aduse înapoi, chiar dacă am întrerupe mîine greva generală”, a declarat liderul Sindicatului Liber Portuar „Chimpex”, Florin Coman. Principala revendicare a muncitorilor vizează mărirea salariilor cu 30%, însă conducerea societăţii consideră că nu poate asigura această majorare decît cumulată cu sporul de vechime şi creşterea normei de lucru. Pînă la declanşarea grevei generale, sindicaliştii „Chimpex” au urmat toate etapele legale necesare deschiderii conflictului de muncă. Muncitorii sînt sprijiniţi în demersurile lor şi de reprezentanţii Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare, structură sindicală la care sînt afiliaţi, dar sînt decişi să apeleze şi la sprijinul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor şi al Federaţiei Europene a Transportatorilor.