A fost găsită coada avionului AirAsia prăbușit în Marea Java

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

A fost găsită coada avionului AirAsia prăbușit în Marea Java

Externe 08 Ianuarie 2015 / 00:00 541 accesări

În cea de-a 11-a zi a operaţiunilor de căutare a fragmentelor din epava avionului AirAsia, Agenţia naţională de căutare şi salvare din Indonezia a anunțat că a găsit coada avionului care s-a prăbuşit pe 28 decembrie. Fragmentul, extrem de important în ancheta de la care se așteaptă răspunsuri cu privire la producerea catastrofei, a fost găsit în Marea Java. Coada avionului a fost găsită de nava indoneziană geodezică „Mahakarya Geo Survey“. Fragmentul se află la o adâncime de 25 de metri în strâmtoarea Karimata, urmând să fie adus la suprafață în zilele următoare. În coada avionului sunt plasate cutiile negre, cruciale pentru stabilirea cauzelor prăbuşirii avionului Airbus A320-20, cu 162 de persoane la bord. Acesta a dispărut de pe radare la scurt timp după decolarea din oraşul indonezian Surabaya, cu destinaţia Singapore, după ce s-a confruntat cu nori foarte ameninţători. Totodată, autorităţile indoneziene suspectează Air Asia Indonesia, filiala companiei malaeziene AirAsia, că a folosit un culoar de zbor fără autorizaţie. Companiei i s-a suspendat, săptămâna trecută, autorizaţia de a folosi culoarul Surabaya - Singapore până la încheierea anchetei. Autorităţile indoneziene au anunţat ieri că au sancţionat mai mulţi oficiali din sectorul aerian din această cauză.

O veste importantă a venit ieri și în ancheta demarată în urma tragediei aviatice din 17 iulie, când un avion Malaysia Airlines, care se deplasa pe ruta Amsterdam - Kuala Lumpur, cu 298 de pasageri aflați la bord, a fost doborât în estul Ucrainei. Olanda va efectua o anchetă asupra informațiilor de care dispuneau serviciile sale secrete privind securitatea spațiului aerian în estul Ucrainei înainte de prăbușirea avionului de tip Boeing. Investigația se înscrie în contextul mai larg al anchetei desfășurate de Biroul olandez pentru securitate (OVV) asupra cauzelor catastrofei aviatice, în cadrul căreia este analizată și decizia de a permite avioanelor de linie să zboare în acel moment pe deasupra estului Ucrainei. Alte trei avioane de linie, două de tipul Boeing 777 și un Airbus 330, se aflau în apropierea avionului malaezian în momentul în care acesta a fost doborât, la o altitudine de circa 10.000 de metri. OVV va încerca să lămurească rolul serviciilor secrete în luarea deciziilor privind securitatea liniilor aeriene.

Ucraina și SUA afirmă că aparatul de zbor a fost doborât de o rachetă sol-aer furnizată separatiștilor pro-ruși de către Moscova. Rusia a respins aceste informații și a arătat cu degetul spre forțele ucrainene. Olanda este statul care răspunde de procesul de identificare a victimelor, dar și de ancheta privind cauzele tragediei și de ancheta penală care trebuie să determine vinovații pentru producerea catastrofei.

Taguri articol


12