O fostă gardă de corp ar putea fi şoferul unui automobil alb marca Fiat Uno care s-a aflat în tunelul de sub podul Alma din Paris în clipele premergătoare accidentului în care şi-a pierdut viaţa prinţesa Diana, potrivit unor martori francezi audiaţi în cadrul anchetei judiciare. Georges şi Sabine Dauzonne au identificat, în fotografiile prezentate la audierea de luni din cadrul anchetei judiciare asupra morţii prinţesei Diana, fosta gardă de corp Le Van Thanh ca posibil şofer al automobilului care a ieşit din tunel după accident. În jurul orei 00.30, pe 31 august 1997, George Dauzonne mergea cu maşina în apropiere de tunel şi a fost nevoit să încetinească pentru a evita un Fiat Uno de culoare albă, acelaşi tip de automobil deţinut de soacra sa. Ancheta britanică a stabilit deja că maşina marca Mercedes care îi transporta pe Diana şi pe iubitul său, Dodi al-Fayed, a intrat în coliziune cu un automobil Fiat Uno de culoare albă, chiar înainte de accident, dar această maşină nu a fost descoperită pînă acum. Audiaţi separat, soţii Dauzonne l-au identificat în cinci dintre fotografiile prezentate de judecător pe Le Van Thanh ca posibil şofer al Fiat-ului. Printre aceste fotografii s-a numărat şi una realizată de fotograful francez James Andanson.
Mohamed al-Fayed, tatăl lui Dodi, a declarat în nenumărate rînduri că este sigur că Diana şi Dodi au fost asasinaţi de serviciile secrete britanice cu acordul prinţului Philip, soţul reginei Elisabeta a II-a, pentru a împiedica o eventuală căsătorie a prinţesei cu un bărbat de religie musulmană. Acesta l-a acuzat, de altfel, pe James Andanson că a luat parte la acest complot. Corpul fotografului francez a fost descoperit în urmă cu şapte ani, într-o maşină incendiată, în sudul Franţei.
Georges Dauzonne crede că şoferul maşinii Fiat Uno era beat, pentru că mergea în zigzag pe şosea. A văzut cum şoferul şi-a aranjat oglinda retrovizoare din interiorul maşinii şi a părut plictisit de ceea ce vedea în spatele lui, în tunel. Soţii Dauzonne au mai spus că în spatele maşinii stătea un cîine de talie mare, care purta o bandana sau o botniţă. Soţii au subliniat, însă, că a trecut mult timp de la accident şi că este posibil ca memoria să-i înşele. Fosta gardă de corp posedă, de altfel, un cîine Rottweiler şi un Fiat Uno de culoare roşie, care a fost revopsit în acea perioadă, dar nu se ştie dacă înainte sau după accident.
Tot în cadrul audierii de luni, un alt martor a declarat că şoferul maşinii în care şi-a găsit sfîrşitul prinţesa Diana, Henri Paul, s-a jucat cu paparazzi şi se comporta ca un alcoolic. Acesta a încercat să creeze o atmosferă de tensiune şi aşteptare, discutînd cu paparazzi care urmăreau, în faţa hotelului Ritz de la Paris, plecarea prinţesei şi a iubitului său, potrivit şoferului motocicletei folosite de paparazzo Romuald Rat, Stéphane Darmon. “Cred că dorea să ofere piste false fotografilor”, a spus Darmon. “Părea foarte vesel. Trebuie să vă mărturisesc că tatăl meu a fost alcoolic. Cînd l-am văzut pe Paul, mi-a adus aminte de tatăl meu, ochii săi, comportamentul său, de aceea am crezut că este alcoolic”.
Ancheta judiciară, care a început pe 2 octombrie la Londra, trebuie să răspundă la patru întrebări importante: identitatea persoanelor decedate, locul decesului, momentul producerii decesului şi modul în care au murit persoanele decedate. Ancheta, care ar putea dura şase luni, nu este un proces, nu are scopul de a acuza cineva şi nici de a condamna pe cineva. Ancheta desfăşurată de Scotland Yard a stabilit, la mijlocul lunii decembrie 2006, că moartea prinţesei Diana şi cea a lui Dodi al-Fayed au urmat unui tragic accident, provocat de viteza excesivă cu care şoferul, aflat în stare de ebrietate, conducea maşina în care se aflau cei doi, în încercarea de a scăpa de paparazzi. În raport a fost evocat, fără a i se da numele, şoferul unui automobil Fiat Uno de culoare albă, care este proprietarul a doi cîini Rottweiler. Potrivit raportului, poliţia franceză a eliminat acest element din anchetă pentru că automobilul nu prezenta urme de coliziune.