Duminica Floriilor este și prima zi din Săptămâna Patimilor, care ne aduce aminte de Patimile, Răstignirea și Îngroparea Domnului. În această perioadă, Biserica invită pe credincioși la rugăciune mai intensă, în fiecare seară oficiindu-se în biserici slujba Deniei.
Termenul „denie” vine de la slavonescul „vdenie” şi se traduce prin „priveghere” sau „slujbă nocturnă”. Astfel, denia este slujba utreniei sau „de dimineaţă”, care se oficiază în seara zilei precedente.
În sfânta şi mareaLunise citeşte Evanghelia de la Matei despre sfârşitul lumii, "ca să fim mereu gata şi în aşteptarea venirii Domnului ca să judece vii şi morţii (Matei 24, 3-35)" ("Predici la praznice împărăteşti şi la sfinţii de peste an", arhimandrit Ilie Cleopa, 1996). La denia de luni seară se va citi Evanghelia despre dajdia Cezarului (Matei 22, 17-22) şi despre făţărnicia fariseilor (Matei 23, 1-39).
Sfânta și Marea Marți (denia de Luni seară) ne aduce aminte de pilda celor zece fecioare, cinci înțelepte, iar cinci „nebune”, deoarece nu s-au pregătit cum se cuvine pentru întâmpinarea Mirelui la nuntă (astăzi ar fi asemănate cu domnișoarele de onoare). În fapt, pilda vorbește despre obligația morală a fiecăruia dintre noi de a fi pregătit să întâmpine venirea lui Hristos.
Marţiseară la denie se va citi Evanghelia de la Ioan, în care se spune: "Puţină vreme mai este Lumina cu voi. Umblaţi până când aveţi lumină, ca să nu vă cuprindă întunericul. Că cel ce umblă în întuneric nu ştie unde merge" (Ioan 12, 35).
În sfânta şi marea zi deMiercurise citeşte Evanghelia cu femeia păcătoasă care a uns capul Lui Hristos cu mir de mare preţ. Tot acum Iuda vânzătorul s-a înţeles cu iudeii să-l vândă pe Mântuitorul lumii pe treizeci de arginţi (Matei 26, 6-16). Miercuri seară la denie se citeşte Evanghelia pregătirii Cinei de Taină (Luca 22, 1-39).
La denia din seara zilei deJoia Marese citesc cele douăsprezece evanghelii despre patimile, răstignirea şi moartea pe cruce a Mântuitorului Hristos.
Denia de vineri seara – Prohodul Domnuluine aduce aminte de procesiunea de îngropare a lui Iisus, prefigurată printr-o slujbă în care clerul și credincioșii stau împreună în jurul Sfântului Epitaf (o pânză pictată cu trupul Mântuitorului, coborât de pe cruce și înfășurat în giulgiuri). Totodată, se face pomenire și de pogorârea Mântuitorului la Iad, ca și de eliberarea drepților de acolo.
Sâmbăta Mareeste zi de adâncă tăcere, acum Hristos coboară în adâncul iadului ale cărui porţi le va sfărâma şi îi va scoate la lumină pe cei care de la începutul lumii au murit în nădejdea vieţii veşnice şi a învierii.