Noul Mers al Trenurilor de Călători a intrat în vigoare ieri, până în 13 decembrie 2014 urmând să fie puse în circulaţie, zilnic, 1.169 de trenuri, cu aproximativ 200 mai puţine decât în planul de mers 2012 - 2013. În traficul intern, CFR Călători va asigura şi în 2014 serviciul public de navetă între marile oraşe şi localităţile din proximitatea acestora. Totodată, se va menţine mersul de tren cadenţat pe rutele unde condiţiile de circulaţie şi exploatare permit acest lucru şi unde traficul de călători plătitori este cu preponderenţă de navetă, respectiv Bucureşti Nord - Piteşti - Craiova prin Roşiori Nord, Bucureşti Nord - Ploieşti şi Constanţa - Mangalia (în sezonul estival), arată CFR Călători, într-un comunicat de presă. Pentru a ajunge în zonele turistice, cum sunt Valea Prahovei şi Vatra Dornei, pasagerii vor avea în continuare la dispoziţie un număr suficient de trenuri, în funcţie de sezon şi de trafic, a precizat sursa citată. Faţă de 2013, toate trenurile InterRegio vor circula zilnic, cu excepţia a trei perechi de trenuri pe ruta Bucureşti Nord - Ploieşti. În plus, din 1 februarie va fi introdusă câte o pereche de trenuri pe fiecare dintre rutele Bucureşti Nord - Constanţa, Galaţi - Constanţa şi Drobeta Turnu Severin - Timişoara Nord. Totodată, se va relua legătura Bucureşti Nord - Cluj Napoca prin Simeria, cu trenurile IR 1823/1824, iar trenurile IR 1621/1622 vor conecta Bucureşti Nord de Timişoara prin Arad. În noul an, pasagerii vor avea la dispoziţie zilnic trenuri internaţionale directe de la Bucureşti Nord către Viena (cu preţuri de la 39 euro pe sens), Budapesta (de la 29 euro pe sens), Sofia, Istanbul, Chişinău. De asemenea, oferta de transport internaţional include trenuri zilnice directe către Budapesta din Timişoara, Braşov, Târgu Mureş şi Cluj-Napoca. Din Timişoara, pasagerii pot călători zilnic către Belgrad, prin Vârşeţ, cu un preţ de 14 euro. “Oferta de transport pentru 2014 se bazează pe exploatarea cât mai eficientă a resurselor disponibile, în condiţiile în care CFR Călători implementează un program de redresare care vizează, în primul rând, echilibrarea bugetului de venituri şi cheltuieli. Aflată într-un proces necesar de limitare a pierderilor operaţionale, compania face un efort deosebit ca, în anul următor, să pună la dispoziţia zilnică a tuturor categoriilor de călători un număr total de 1.169 de trenuri, din care 247 trenuri InterRegio şi 922 trenuri Regio”, a precizat CFR Călători. CFR Călători a mai arătat că în 2014 vor fi continuate lucrările de reabilitare a infrastructurii feroviare pe coridorul IV Paneuropean, în zonele cu lucrări urmând să scadă cu până la 50 la sută capacitatea de circulaţie. “Realizarea acestor lucrări, absolut necesare pentru reabilitarea infrastructurii feroviare, va conduce la modificarea orariilor şi rutelor trenurilor care circulă pe aceste tronsoane, în sensul măririi duratelor de parcurs şi a limitării rutelor de circulaţie”, a precizat CFR Călători. Compania menţionează că, prin plata călătoriei, pasagerii fac posibilă menţinerea în circulaţie a trenurilor pe care le utilizează pentru a se deplasa către locul de muncă sau către o destinaţie de vacanţă, evitând creşterea preţurilor legitimaţiilor de călătorie prin taxarea suplimentară în tren sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare. Călătorii pot obţine informaţii despre circulaţia trenurilor de pe site-ul oficial al companiei, la adresa www.cfrcalatori.ro, la numărul de telefon 021/9521 sau de la personalul din staţiile CFR.