După ce a aşteptat cîteva luni bune pînă şi-a primit proteza care ar fi trebuit să îl ajute să meargă, un constănţean a constatat că aceasta nu i se potriveşte şi că, de fapt, nu o poate utiliza. Bolnavul a decis că acest lucru este inacceptabil şi a depus o sesizare la Casa de Asigurări de Sănătate, prin care informa conducerea instituţiei că dispozitivul medical este de nefolosit. „Bărbatul susţine că societatea care a făcut proteza trebuie să plătească pentru că a greşit. El solicită ca societăţii să îi fie reziliat contractul cu CJAS-ul. Mai mult decît atît, a făcut şi o plîngere penală împotriva acelei societăţi”, a declarat directorul CJAS, dr. Liviu Mocanu. În replică, cei care au făcut acel dispozitiv medical susţin că au fost respectate nişte standarde şi că nu înţeleg de ce nu este funcţională. Conducerea CJAS susţine că este pentru prima dată cînd un pacient solicită rezilierea contractului cu o societate furnizoare de protez. „Deocamdată, nu ştim dacă acest lucru este posibil, pentru că în contractul încheiat între noi şi acea firmă nu este stipulat că în caz de acţionare în instanţă ar trebui să reziliem vreun act”, a continuat dr. Mocanu. Bărbatul este cu atît mai mult îndreptăţit să fie nemulţumit, cu cît a plătit cîteva milioane de lei în plus pentru ea. „CJAS suportă preţul de referinţă al unui dispozitiv medical standard, însă dacă o persoană vrea o proteză care să fie mai bună, trebuie să plătească diferenţa. Acest pacient a plătit cîteva milioane de lei în plus”, a declarat dr. Mocanu.