Un accident cauzat de piese extrem de vechi a fost la un pas de a-i aduce moartea unui marinar constănţean. După şase ani de la eveniment, omul spune că a renăscut şi se consideră extrem de norocos. Constantin Chiriţă se afla pe nava Eos, pavilion Panama, unde lucra ca fitter. Pe 31 decembrie 2005, în apele Venezuelei, când toată lumea se pregătea de Revelion, Constantin lucra cu un polizor cu aer comprimat. Din cauză că acesta era extrem de vechi şi ruginit, siguranţa a sărit, iar furtunul s-a detaşat şi piesa metalică i-a străpuns abdomenul şi intestinul gros. A fost imediat transportat la o clinică privată din Venezuela, unde a fost operat de urgenţă. După cinci zile, operaţia s-a infectat şi a fost nevoie de o nouă intervenţie chirurgicală, cu tăierea unei porţiuni din intestin. Au apărut însă complicaţii, iar bărbatul nu s-a mai trezit din anestezie. Timp de cinci săptămâni, funcţiile sale vitale au fost susţinute doar de aparate. Şi totuşi, o minune s-a întâmplat. Nici măcar medicii nu au putut să-şi explice cum a fost posibil. „Erau la un pas de a mă deconecta de la aparate, iar carnetul meu de deces era gata. Urma să mă întorc în ţară în cioşciug, iar familia mea se pregătea de înmormântare. Atunci mi-am revenit! Am respirat singur, fără ajutorul aparatelor. Nu ştiu cum a fost posibil. Nimeni nu a putut să-mi explice. Am fost norocos. Mult prea norocos, aş zice”, a declarat Constantin Chiriţă. A mai stat internat încă două săptămâni şi a avut şi o pareză pe partea stângă, apoi s-a întors în ţară. Au urmat lungi perioade de recuperare medicală la Mangalia şi Eforie Sud.
CINCI ANI DE PROCESE Compania care l-a angajat s-a interesat tot timpul de starea lui dar, când a venit vorba despre plata unei despăgubiri ca urmare a accidentului care l-a lăsat definitiv pe uscat, datele problemei s-au schimbat radical. Bărbatul a cerut ajutorul Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN) şi Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF), reprezentate de Adrian Mihălcioiu, care a început un adevărat război în Instanţă cu reprezentanţii companiei respective. „La un moment dat, cei de la companie au încercat să ascundă probele. Prin avocaţii noştri am aflat ce au făcut: au schimbat piesa aceea veche şi ruginită cu una nouă şi încercau să dea vina pe Constantin Chiriţă, care nu ar fi fost atent. Au făcut totul ca să pară un accident petrecut nu din vina lor, ci din vina victimei”, a declarat Adrian Mihălcioiu. Instanţele au făcut dreptate abia în 2011, când compania a fost obligată să-i plătească marinarului despăgubiri. Constantin Chiriţă face, acum, taximetrie. Nu se mai poate întoarce pe mare din cauza accidentului suferit, însă fiul lui l-a urmat în carieră.