Veste bună pentru transportatori! Începând de astăzi, aceştia nu vor mai fi nevoiţi să facă un ocol de aproape 100 kilometri pentru a ajunge în sudul litoralului sau în Portul Constanţa din cauza restricţiilor de pe Podul Agigea. Gabara, utilajul de dimensiuni mari care va fi folosit pentru transportarea maşinilor grele de pe un mal pe celălalt al Canalului Dunăre - Marea Neagră, a ajuns la miezul nopţii (13 spre 14 noiembrie) la Agigea. „Gabara adusă de la Navrom Galaţi a intrat astăzi după-amiază (n.r. - ieri) în ecluza de la Cernavodă”, a declarat directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile Constanţa, Daniel Georgescu. El a precizat că, începând de astăzi, echipajul are aviz de funcţionare. Potrivit avizului emis de instituţie, comandanţii navelor şi convoaielor ce vor dori să tranziteze Canalul Dunăre - Marea Neagră, în zona km 27, vor lua informaţii de la Centrul RIS Agigea. Nerespectarea avizului va trage după sine răspunderea administrativă, disciplinară sau penală, după caz. Nava, care va funcţiona în regim de bac, va fi folosită în special de basculantele şi autobetonierele care participă la construirea celui de-al doilea pod de la Agigea. Însă, chiar şi aşa, gabara este suficient de încăpătoare pentru a transporta şi tirurile ai căror şoferi nu preferă variantele ocolitoare. „Gabara are 14 metri lăţime şi 60 metri lungime, iar la bordul acesteia se vor putea urca aproximativ nouă autovehicule mari, de 60 de tone fiecare”, a spus Georgescu. Timp de aproape o lună, gabara a suferit unele modificări şi reparaţii atât la Şantierul Naval de la Giurgiu, cât şi la Şantierul Naval din Galaţi. Începând cu 1 octombrie, Podul Agigea a fost închis circulaţiei pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, pentru că nu mai prezenta siguranţă.