Aberaţii de la Agricultură

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Aberaţii de la Agricultură

Eveniment 13 Decembrie 2010 / 00:00 630 accesări

Ministrul Agriculturii, Valeriu Tabără, a anunţat că intenţionează să propună UE adoptarea unei decizii prin care alimentele din magazine să aibă pe etichete două preţuri, cel de intrare în magazin şi cel de vânzare, ca să se vadă adaosurile comercianţilor. \"Voi propune ca pe etichetă să existe două preţuri, cel de intrare în magazin şi cel cu adaosurile respective. De exemplu, eu nu găsesc normală taxa de dezvoltare. De ce trebuie să se dezvolte o reţea pe seama unei taxe suplimentare? Ar mai trebui eliminate taxa de raft, taxa de deschidere a magazinului, sunt mai multe\", a declarat Tabără. Prin aplicarea unei astfel de măsuri, ministrul Agriculturii speră ca anumite taxe impuse furnizorilor să dispară, ceea ce va duce la o reducere a preţurilor. Ceea ce este în contradicţie cu ce cred cumpărătorii sau comercianţii. Conform unei tinere bugetare, Ionela Marinescu, o expunere pe etichetă a adaosului pus de vânzători ar arăta cât de mult umflă aceştia preţurile, dar nu ar duce la o scădere a costurilor: “Ar fi o idee să ştim şi noi cât de mult scumpesc magazinele produsele. Cam cât e un litru de lapte în realitate. Nu de alta, dar am senzaţia că preţurile sunt crescute prea mult de magazine. Însă nu cred că o astfel de măsură, dacă intră în vigoare, va scădea preţurile”. De aceeaşi părere a fost şi o pensionară, Elvira Grosu, care a spus că nu vede cum o astfel de iniţiativă ar putea obliga magazinele să scadă preţurile. “În afară de o simplă acţiune de informare a cetăţenilor în privinţa majorărilor intervenite pe traseul producător-vânzător, etichetele cu două preţuri nu ar rezolva nimic. Oricum noi ştim că sunt mai scumpe produsele în magazine, decât în piaţă, de exemplu, chiar dacă şi acolo sunt foarte mulţi intermediari”, a precizat pensionara.

O MĂSURĂ STUPIDĂ. Conform unui patron de magazin alimentar, care a preferat să rămână anonim, o astfel de măsură nu va putea fi aplicată, căci este una stupidă: “Este o măsură stupidă. Nu văd cum s-ar putea impune o astfel de iniţiativă vânzătorilor. Chiar dacă ar fi posibil, lumea ar vedea că noi nu creştem foarte mult preţurile. Eu am acelaşi adaos de 17-18%, de 15 ani, de când am magazinul deschis. Nimeni nu-şi permite să crească prea mult preţurile, că iese de pe piaţă, mai ales în perioada asta în care puterea de cumpărare a populaţiei a scăzut foarte mult”.



12