Absolvenţii de cursuri de formare profesională, evaluaţi

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Absolvenţii de cursuri de formare profesională, evaluaţi

Social 02 Octombrie 2013 / 00:00 533 accesări

O măsură foarte bună se anunţă a fi cea a evaluării absolvenţilor de cursuri de formare profesională, pentru a se vedea în ce măsură cursurile răspund nevoilor din piaţa reală a muncii. Ministrul Muncii, Mariana Câmpeanu, a precizat că intenţionează să dezvolte această idee împreună cu Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, instituţie care ar urma să analizeze câţi dintre cei care au urmat cursuri de formare profesională au reuşit să intre pe piaţa muncii. „Vrem să facem o evaluare a celor care s-au angajat. Vrem să vedem care sunt procentul de angajare şi intervalul de timp în care s-a înregistrat acest procent, dar şi care sunt cele mai bune proiecte şi care sunt cerinţele pieţei muncii la care acestea au răspuns. Vrem, în acest fel, ca în următoarea perioadă de programare să fim mai bine pregătiţi", a explicat ministrul Muncii. Câmpeanu a precizat că banii europeni trebuie folosiţi, pentru că reprezintă o oportunitate pentru creşterea competenţelor profesionale ale resursei umane. Ea a mai spus că, pentru sprijinirea tinerilor, Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice (MMFPSPV) derulează două proiecte-pilot. Ministrul Muncii a mai spus că absorbţia de fonduri europene a crescut de la 5,5%, în luna mai, la 24,6%. Câmpeanu a precizat că au fost 1.334.064 de beneficiari ai proiectelor dezvoltate în cadrul POSDRU, 51.651 dintre aceştia fiind persoane de etnie rromă. Ministrul Muncii a adăugat că de la următoarea programare, pentru perioada 2014 - 2020, Guvernul doreşte eficienţă şi va acorda atenţie sporită proiectelor care vizează tinerii. Ea a adăugat că MMFPSPV şi-a definit domeniile prioritare pentru perioada de programare 2014-2020, acestea fiind: accesul tinerilor pe piaţa muncii, facilităţi pentru şomeri, în special pentru persoane mai în vârstă, promovarea incluziunii şi combaterea sărăciei.



12