Abuzurile asupra copiilor s-au înmulţit

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Potrivit unei raportări a Asociaţiei Telefonul Copilului

Abuzurile asupra copiilor s-au înmulţit

Social 28 Noiembrie 2007 / 00:00 810 accesări

Asociaţia Telefonul Copilului a primit peste 1.500.000 de apeluri în cei şase ani de la înfiinţare, dintre care doar 17.000 au fost cazuri valide referitoare la copii, precum raportări de abuzuri sau solicitări de ajutor financiar, potrivit directorului executiv al Asociaţiei, Cătălina Florea. Aceasta a explicat că cele mai multe apeluri vin de la părinţii aflaţi în dificultate, care solicită sprijin material (peste 5.000 de cazuri), de la familiile care doresc să adopte un copil, (aproape 3.000 de cazuri) sau de la persoane care au raportat abuzuri asupra copiilor, peste 1.500 de apeluri. Printre cazurile raportate la Telefonul Verde al Copilului se mai numără solicitarea de asistenţă juridică, consiliere psihologică, solicitare de integrare în centrele de zi sau în adăposturile de prim ajutor în regim de urgenţă sau solicitări de asistenţă pentru a deveni asistent maternal. Referindu-se la apelurile din ultima perioadă, Cătălina Florea a explicat că s-au înmulţit cazurile de raportări de abuzuri asupra copiilor. \"Dacă vorbim de centrele de plasament, sună însuşi copii abuzaţi, atît în interiorul centrului, de îngrijitori, cît şi în afara acestora. În cazul copiilor abuzaţi în familie, de regulă nu sună ei, ci colegii de şcoală, prietenii, rudele, vecinii sau mamele, care de multe ori sînt şi ele abuzate\", a spus Florea.

În ceea ce priveşte copiii străzii, directorul Asociaţiei a precizat că nu a existat niciun caz în care să fi sunat un astfel de copil pentru a cere ajutor, ci numai cazuri în care au sunat trecătorii. \"Întotdeauna sună persoanele străine atunci cînd văd pe străzi asemenea copii şi solicită ajutor pentru aceştia\", a spus Florea. Ea a completat că cele mai multe apeluri în ceea ce priveşte atît copii străzii, cît şi abuzul, sînt din oraşele mari. Potrivit Cătălinei Florea, persoanele care apelează Telefonul Copilului primesc consiliere la problemele pe care le au şi sînt îndrumate către insituţiile abilitate, precum direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului sau către primării şi poliţie. \"Acest serviciu nu rezolvă problema, ci este primul pas în soluţionarea acesteia\", a conchis Florea. Telefonul Copilului 0800 8 200 200 este un serviciu de informare si consiliere gratuit, unic la nivel naţional, funcţional zilnic, între orele 8.00 şi 20.00. Acesta a fost înfiinţat în anul 2001 sub titulatura Linia Verde pentru Protecţia Copilului şi a fost promovat prin campaniile \"Casa de Copii nu e acasă\" şi \"Drepturile copilului sînt lege\", finanţate de Uniunea Europeană.



12