Acces mai rapid la informaţii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Prin înfiinţarea Punctului de Contact Unic electronic

Acces mai rapid la informaţii

Social 02 Septembrie 2010 / 00:00 444 accesări

Guvernul a aprobat, ieri, un act normativ care stabileşte modalitatea de interacţiune online dintre instituţiile publice din România şi prestatorii de servicii, care va fi posibilă prin înfiinţarea Punctului de Contact Unic (PCU) electronic, a anunţat Ministerul Comunicaţiilor. „Acest act normativ completează OUG 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România, prin care a fost implementată Directiva 2006/123/CE (Directiva Servicii)”, se arată într-un comunicat al Ministerului Comunicaţiilor. În vederea pregătirii procesului de implementare în România a directivei, unul dintre obiective este stabilirea unui program de simplificare administrativă, care include înfiinţarea PCU electronic pentru prestatorii de servicii şi crearea infrastructurii electronice aferente. “Înfiinţarea PCU electronic este prevăzută în OUG 49/2009, care instituie obligaţia pentru autorităţile române competente să adopte un act normativ care să stabilească limitele competenţei operatorului PCU electronic, să detalieze mecanismele de funcţionare şi toate activităţile care se vor desfăşura prin intermediul PCU electronic”, se mai spune în comunicatul instituţiei. Prin intermediul PCU electronic, accesul companiilor, naţionale şi internaţionale, pe piaţă va fi mai rapid şi mai transparent, prin publicarea informaţiilor necesare şi a legăturilor utile, prin facilitarea obţinerii online a autorizaţiilor, avizelor şi certificatelor de care au nevoie pentru pătrunderea pe piaţă. “Estimăm că PCU electronic va putea deservi un număr de peste 500.000 utilizatori/lunar. Implementarea PCU electronic se face printr-o finanţare din fonduri structurale gestionate de Ministerul Comunicaţiilor în valoare de aprox. 19 milioane de lei”, se arată în comunicat. PCU electronic se adresează, în primul rând, tuturor cetăţenilor români şi tuturor companiilor naţionale, vizând facilitarea accesului la informaţii de interes general privind sectoarele economic, financiar-fiscal, etc. şi suport pentru solicitanţi, pentru rezolvarea problemelor lor în mod eficient.

“Odată proiectul finalizat, modelul poate fi extins şi către alte nivele, ceea ce va permite crearea de medii virtuale colaborative în domenii diverse, o mai bună diseminare a informaţiilor, precum şi dezvoltarea serviciilor de eGuvernare. Pe de altă parte, PCU electronic va fi parte integrantă a portalului eRomania (...)”, se spune în comunicat.



12