Accesul la internet mobil a crescut cu 68%

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Anul trecut

Accesul la internet mobil a crescut cu 68%

Justiție 17 Mai 2013 / 00:00 235 accesări

Piaţa serviciilor de acces la internet în bandă largă la puncte mobile a crescut anul trecut cu 68%, la 7,1 milioane conexiuni, iar numărul utilizatorilor de servicii de telefonie mobilă a scăzut cu 2,5%, la 22,84 milioane, conform datelor ANCOM. \"Navigarea pe internet oriunde şi oricând devine o practică din ce în ce mai utilizată în România, interesul utilizatorilor pentru accesarea internetului de pe telefonul mobil fiind din ce în ce mai mare, aşa cum arată indicatorii de piaţă\", a declarat Eduard Lovin, director executiv în cadrul ANCOM. Potrivit datelor autorităţii de reglementare, operatorii telecom au raportat, la finele anului 2012, un număr de patru milioane de conexiuni active în bandă largă la puncte mobile pe bază de abonament, în creştere cu 57%, şi 3,1 milioane de conexiuni active în bandă largă la puncte mobile prin intermediul cartelelor preplătite, în urcare cu 86% faţă de sfârşitul anului precedent. Concomitent, ratele de penetrare ale accesului la internet la puncte mobile (numărul de conexiuni raportat la 100 de locuitori) au înregistrat creşteri, astfel că, la finele anului 2012 penetrarea conexiunilor active de acces la internet la puncte mobile a crescut cu aproape 14 puncte procentuale, atingând un nivel de peste 53% din populaţie. De asemenea, rata de penetrare a conexiunilor la puncte mobile în bandă largă (prin tehnologiile EDGE, CDMA, EV-DO, 3G) a ajuns la 37%. În ceea ce priveşte numărul total de terminale/cartele SIM care permit accesul la internet la puncte mobile prin intermediul tehnologiilor 3G (inclusiv 3G+), EV-DO, 4G sau al altor tehnologii superioare 3G, acesta era de aproximativ 8,7 milioane la sfârşitul anului 2012. Exprimat în număr de apeluri, traficul de voce din anul 2012 a avansat cu 6%, fiind efectuate 26,1 miliarde de apeluri, cu 1,4 miliarde mai multe decât în anul 2011. De asemenea, în anul precedent, clienţii operatorilor au trimis aproximativ 14 miliarde de mesaje scrise (SMS-uri), cu 24,2% mai multe decât în 2011 şi, respectiv, 15 milioane de MMS-uri, cu 41,2% mai multe decât în anul 2011. De asemenea, durata medie a unui apel realizat de către utilizatorii de cartelă preplătită (2 minute şi 36 de secunde) este mai mare decât cea a utilizatorilor cu abonament (2 minute şi 6 secunde), per total durata medie a unui apel iniţiat în reţelele mobile, în anul 2012, fiind de 2 minute şi 22 de secunde.

Taguri articol


12