Modificările aduse Codului Fiscal cu privire la impunerea unor taxe suplimentare la importul de autovehicule din Uniunea Europeană a stîrnit reacţia dură a Automobil Clubului Român (ACR). Reprezentanţii ACR sînt nemulţumiţi de faptul că modificările legislative nu au ţinut cont şi de obiecţiile societăţii automobilistice româneşti, situaţie în care solicită Executivului să nu promulge Codul Fiscal care nu respectă nici programul de guvernare, nici criteriile de aderare la UE. Cunoscuta organizaţie automobilistică solicită intervenţia Delegaţiei Comisiei Europene la Bucureşti pentru a impune României respectarea condiţiilor asumate în timpul negocierilor de aderare, mai ales că noile reglementări stabilesc "condiţii prohibitive" la intrarea autovehiculelor din UE pe teritoriul ţării noastre. Codul Fiscal în forma modificată va intra în vigoare la începutul anului viitor şi prevede dublarea impozitelor la toate autoturismele cu motoare sub 1,6 litri. În acelaşi timp, proprietarii maşinilor cu capacitatea cilindrică ridicată vor plăti taxe de cel puţin 800 de lei noi, urmînd să fie introdusă şi o taxă de înmatriculare. Ca şi cum nu era de ajuns că în aceste condiţii producătorii de automobile, printre care şi Dacia, să opteze pentru amînarea unor investiţii de sute de milioane de euro, mai ales că după aderarea la UE, ţara noastră ar putea fi invadată de importurile de maşini second – hand, legea modifică şi grupele de încadrare a autoturismelor. Astfel, baza de calcul a impozitelor se va realiza ţinîndu-se cont de înmulţirea fiecărei grupe de 200 cm cubi cu sume cuprinse între 7 şi 120 de lei.