Nu de puține ori se întâmplă ca, atunci când ajungem într-o instituție publică, să ne lovim de o atitudine nepotrivită a funcționarului din fața noastră. Mai supărător este că, atunci când am vrea să reclamăm acest lucru, adesea descoperim că suntem ignorați total. Tocmai pentru a evita asemenea situații, Serviciul Public de Impozite și Taxe (SPIT) Constanța a pus la punct un sistem prin intermediul căruia orice contribuabil îi poate evalua pe funcționari. Prin simpla completare a unui chestionar de evaluare, lucru care poate fi realizat atât la ghișeele SPIT, cât și pe internet (accesând site-ul www.spit-ct.ro), constănțenii își pot exprima părerea despre modul de comunicare, informațiile și răspunsurile oferite de către personal, ambianța din spațiile de așteptare, precum și cu privire la termenele de soluționare a solicitărilor.
CÂT DE UTILE SUNT EVALUĂRILE CETĂȚENILOR
Opinia cetățeanului referitoare la activitatea SPIT poate fi rezumată la unul dintre următoarele calificative: „Excelent“, „Bine”, „Satisfăcător” şi „Nesatisfăcător”. Chestionarele sunt centralizate și analizate periodic de către conducerea instituției, care, în acest fel, îi examinează și evaluează pe angajați. Adresa la care se poate completa chestionarul online este: http://www.spit-ct.ro/chestionar-evaluare-contribuabili. Prin analizarea chestionarelor, conducerea instituției evaluează atât resursa umană, cât şi calitatea serviciului prestat, în vederea corelării gradului de satisfacţie a contribuabililor cu indicatorii de performanţă ai instituţiei. „Îmbunătățirea continuă a calității serviciilor reprezintă o prioritate pentru SPIT, iar sugestiile cetățenilor sunt absolut necesare pentru identificarea și satisfacerea cerințelor acestora”, se arată într-un comunicat SPIT Constanța.