Argentina, ţara cu cel mai mare număr de utilizatori de Internet din America Latină, se luptă din greu cu dependenţa de Internet şi în special de reţelele de socializare. Numărul celor care apelează la consultaţii pentru a-şi trata dependenţa de Internet în centre specializate s-a dublat în 2011, ceea ce este alarmant. În fruntea dependenţelor se află dependenţa de droguri ilegale, urmată de cea de droguri legale (medicamente), de alcoolism, jocuri, dar şi cazurile de dependenţă de Internet sunt în creştere. Acest nou tip de dependenţă reprezintă 20 - 30% din consultaţiile telefonice acordate de reţeaua de asistenţă Buenos Aires.
Se poate vorbi de dependenţă de Internet atunci când folosirea acestuia are impact asupra activităţii şcolare, asupra activităţilor de la serviciu sau atunci când persoana se izolează, nu se mai hrăneşte cum trebuie şi nu mai doarme suficient. Juan Carlos Mansilla, de la centrul de studii asupra dependenţelor şi a sănătăţii publice, subordonat Universităţii din Cordoba, consideră că Internetul generează comportamente de risc mai ales la tineri. Dar adicţia are uneori alte cauze, ca de exemplu dificultatea de relaţionare cu alte persoane. Reţelele de socializare Facebook şi Twitter permit construirea unei pseudoidentităţi, prin idealizarea realităţii şi a raporturilor cu alte persoane. Tânărul devine astfel mai vulnerabil.
Argentinienii sunt conectaţi la Internet 26,3 ore pe lună, peste media mondială de 23,8 ore. Din cei 40 de milioane de argentinieni, mai mult de jumătate folosesc frecvent Internetul, ceea ce reprezintă rata cea mai ridicată din America Latină, potrivit firmei de consultanţă Prince and Cooke. Doi argentinieni din trei îşi exprimă intenţia de a-şi schimba mobilul în cursul următoarelor şase luni: de două ori mai mult ca în 2009. Ponderea smart phone-urilor în totalul telefoanelor mobile este de 14% şi reprezintă o creştere de 225% în 2011. În 2011 erau, în Argentina, 57 de milioane de mobile la o populaţie de 40 de milioane de locuitori, potrivit Camerei de Informatică şi Comunicaţii.