Artistul constănţean Adrian Drăguţ a vernisat, sîmbătă, la Muzeul de Artă “Ion Jalea“, cea de-a şaptea expoziţie personală de pictură. Profesor, eseist, pictor cunoscut pentru intransigenţa la catedră şi principiile pe care le respectă, pentru cărţile scrise şi expoziţiile prezentate de-a lungul timpului, Adrian Drăguţ a expus creaţii care poartă amprenta sa de “investigator“ serios al lumii, prin culoare şi lumină. La eveniment a participat un public numeros, din rîndul căruia au făcut parte directorul Muzeului de Artă, criticul de artă Doina Păuleanu, prof. Viorel Lungu, prieteni, colegi, rude ale artistului, precum şi alţi iubitori ai frumosului.
Reunind 50 de lucrări, expoziţia invită privitorul la contemplarea lucrurilor simple din realitatea înconjurătoare. “Nu vom găsi, aici, tendinţe metafizice şi nici bizareriile intersubiective ale vieţii, ci doar adevărul pornind de la dimensiunea pragmatică (...). Nu vom descoperi nimic spectaculos, vom găsi doar subiecte generoase de meditaţie, unele de o rară frumuseţe, vom descoperi viaţa de lîngă noi, văzută prin ochii unui interlocutor inteligent şi că vom constata că sîntem satisfăcuţi de ceea ce putem afla despre noi înşine“, a subliniat, în deschiderea evenimentului, prof. Viorel Lungu. Potrivit observaţiilor directorului Muzeului de Artă, dr. Doina Păuleanu, Adrian Drăguţ îşi recunoaşte ca model cultural Iaşiul, un fapt demn de remarcat mai ales într-un oraş cum este Constanţa, în care majoritatea artiştilor îşi fac studiile la Bucureşti. Autorul rămîne însă un artist al soarelui şi luminii, caracteristici unice, care i-au atras şi pe alţi plasticieni să se ataşeze şi să creeze pe teritoriul cuprins între Dunăre şi mare. “Portret de femeie“, “Autoportret“, “Peisaj“, “Veneţia I“, “Dimineaţa“, “Primăvara“, “Casinoul“, “Noaptea“, “Relaxare“ sînt titlurile doar cîtorva dintre cele mai frumoase creaţii semnate de Adrian Drăguţ.
Peisajul, obiectele neînsufleţite şi personajele, meditative în cazul portretelor, animate prin gestică - activă şi expresivă - în cazul compoziţiilor, par situate geografic pe alte meridiane, aride şi strălucitoare. “Dominantei calde i se contrapun, fără tranziţie sau intervenţii ale tonurilor calde, suprafeţe de culoare rece, la fel de intense şi concentrate. Din asemenea juxtapuneri sau imixtiuni, desfăşurate pe trasee uneori sinuoase, alteori angulare, dar cel mai adesea combinate - linia dreaptă se converteşte cu uşurinţă în arabesc - se naşte o pictură care mizează de cele mai multe ori pe contraste, pe violenţe, uneori chiar pînă la stridenţe de limbaj“, remarcă directorul Muzeului de Artă, criticul de artă Doina Păuleanu. “După ce treci de o jumătate de secol de viaţă şi ai nişte ani în care, precum Sisif, ai cărat bolovanul, sus, în vîrful muntelui, sper ca, la un moment dat, această pietricică să rămînă undeva. Este motivaţia care m-a dominat în ceea ce am făcut, aproape tot timpul, de-a lungul existenţei mele pînă acum. Lucrările sînt rodul trudei mele, prin asta înţeleg eu că îţi poţi apăra condiţia de intelectual şi, în acelaşi timp, şi de profesionist“, a concluzionat Adrian Drăguţ.