Începutul lunii august a adus emoţii mari pentru conducerea Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN). Marinarii români au ales noul comitet executiv al sindicatului. Potrivit noului statut al SLN, adoptat în 2006 şi înregistrat la Judecătoria Constanţa în 2008, au drept de vot numai membrii care şi-au ...
Interesele cetăţenilor săi nu înseamnă nimic pentru autorităţile din România anului 2008, membră a UE. A aflat-o pe pielea lui Costel Drăghici, un marinar constănţean care, de doi ani, zace într-o închisoare din Portugalia. Amintim că, în februarie 2006, vasul „Luna del Mar”, sub pavilion ...
Emoţii mari pentru conducerea Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN). În această săptămînă marinarii au fost chemaţi la vot pentru a alege noul comitet executiv al sindicatului. Pentru funcţia de preşedinte al SLN se luptă patru candidaţi, în timp ce pentru postul de vicepreşedinte lupta se dă între ...
Povestea navigatorilor români plecaţi pe mare nu are întotdeauna un final fericit. Este şi cazul comandantului Constantin Bratu, de 52 de ani, din Constanţa. La începutul lunii aprilie 2008, bărbatul a fost contactat de reprezentanţii companiei Sekur Holdings, din Grecia. I s-a propus să preia comanda vasului ...
Fenomenul pirateriei este încă prezent pe mările şi oceanele lumii. Chiar dacă nu arborează drapelul cu cap de mort, vestitul Jolly Roger, nu-şi zdrăngăne săbiile în aer urlînd ameninţător şi expunînd privirilor îngrozite ale celor atacaţi picioare de lemn şi cîrlige în loc de mîini, piraţii ...
De fiecare dată cînd o navă soseşte într-un port, ea este supusă unui control efectuat atît de către inspectorii de Port State Control (PSC), care aparţin autorităţii navale din respectiva ţară, cît şi de către inspectorii Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF), acolo unde aceştia ...
Reprezentanţii Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN) - organizaţie afiliată la Federaţia Internaţională a Transportatorilor (ITF) - au fost prezenţi, la sfîrşitul lunii iunie, la întîlnirea anuală a Comitetului ITF, care a avut loc la Stockholm, în Suedia. Printre problemele prezentate de sindicatul ...
Membrii Comisiei de Dialog Social (CDS) din cadrul Comisiei Europene de Transport Maritim (CETM) s-au întrunit la sfîrşitul săptămînii trecute, la Bruxelles, pentru a discuta despre îmbunătăţirea condiţiilor de muncă ale navigatorilor. Printre invitaţi s-au numărat şi reprezentanţii Sindicatului Liber ...
Viaţa navigatorilor nu este nici pe departe lipsită de griji şi primejdii, aşa cum îşi închipuie majoritatea oamenilor. Fiecare voiaj poate fi ultimul. Pe lîngă clauzele contractuale şi accidentele de muncă, marinarii trebuie să fie atenţi la tot ce îi înconjoară. Potrivit datelor Sindicatului Liber al ...
În cazul dispariţiei misterioase a comandantului navei „Morning Cloud”, sub pavilion Liberia, balanţa care pendula între accident şi omor începe să se încline înspre crimă. Biroul Federal de Investigaţii (FBI) cercetează cazul românului Liviu Iliescu, dispărut de pe nava „Morning ...
Dispariţia lui Liviu Iulian Iliescu, comandantul navei „Morning Cloud” se înscrie încă în categoria „întîmplări neelucidate”. Potrivit spuselor şefului mecanic, dispariţia comandantului a fost observată pe 23 de mai, noaptea, cînd nava se afla în marş în Oceanul Atlantic ...
Un alt caz de dispariţie pe mare cutremură Constanţa. Iulian Liviu Iliescu (48 de ani), comandantul unei nave sub pavilion Liberia, aflate în marş în Oceanul Atlantic, a dispărut de la bord, în noaptea de vineri spre sîmbătă, în condiţii misterioase. Nava „Morning Cloud”, un mineralier de 66 ...
Necunoaşterea legislaţiei din domeniul navigaţiei sau a tipului de contract pe care îl are încheiat nava pe care se angajează, face ca mulţi marinari să semneze contracte individuale care îi dezavantajează. Cel mai recent caz este al unui bărbat de 39 de ani din Constanţa, care era angajat ca timonier pe ...
Chiar dacă au încheiat un contract internaţional ITF - conceput şi aprobat de Federaţia Internaţională a Transportatorilor (ITF) - asta nu înseamnă că navigatorii primesc banii pe care îi merită. În cazul în care nava efectuează o linie regulată între două ţări (curse între aceleaşi două state - ...
Peripeţiile prin care trec o parte din navigatorii români pot deveni, cu uşurinţă, scenarii pentru blockbuster-urile de la Hollywood. Unul dintre cazurile care a ţinut prima pagină a ziarelor în urmă cu un an, referitor la patru marinari constănţeni care au fost arestaţi de autorităţile portugheze pentru ...
Deşi meseria de navigator este practicată în general de bărbaţi, pe nave se întîlnesc şi femei care, de obicei, fac parte din personalul hotelier al navei. Din păcate, nici ele nu se bucură de un respect mai mare din partea armatorilor atunci cînd vine vorba de plata drepturilor salariale. Anul trecut ...