Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) propune ca locaţiile în care se desfăşoară votarea să fie stabilite pentru o perioadă de cel puţin cinci ani, precum şi schimbarea modelului buletinului de vot, pentru reducerea costurilor, se arată în Raportul AEP privind organizarea alegerilor pentru PE. Raportul AEP privind scrutinul din 7 iunie 2009 pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European (PE) a fost depus la Parlament, la sfîrşitul săptămînii trecute. În document se arată că este necesară fixarea locaţiilor în care se desfăşoară votarea pentru o perioadă de timp de cel puţin cinci ani, astfel ca acestea să rămînă aceleaşi ca număr total, ca delimitare şi ca local de desfăşurare a votării. De asemenea, AEP se pronunţă pentru introducerea registrului secţiilor de votare, utilizat la alegerile parlamentare din 30 noiembrie 2008, pentru toate tipurile de scrutin. În ceea ce priveşte numărul minim de alegători necesar pentru înfiinţarea unei secţii de votare, AEP susţine că acesta ar putea să fie de aprox. 25 de alegători, însă semnatarii raportului opinează că ar trebui luate în calcul şi alte criterii, cum ar fi existenţa fondurilor necesare, inclusiv la nivel local, distanţa pînă la cea mai apropiată secţie, existenţa căilor de acces şi comunicare. Pe de altă parte, AEP consideră necesară analizarea oportunităţii modificării modelului buletinului de vot, a designului acestuia şi a tipului de hîrtie utilizată pentru confenţionare, deoarece modalitatea actuală de confecţionare a buletinelor de vot necesită o cantitate impresionantă de hîrtie, iar tipărirea acestora generează costuri ridicate. De asemenea, AEP propune modificarea Legii privind finanţarea partidelor politice prin includerea ca şi criteriu pentru acordarea subvenţiilor de la bugetul de stat către partidele politice a numărului de voturi valabil exprimate obţinute la alegerile europarlamentare.