Oltchim are şanse să fie salvat, deşi este „un aeroplan prăbuşit” şi „un model pentru modul în care administraţia de stat nu reuşeşte să separe interesul public de cel privat”, a spus ministrul Economiei, Varujan Vosganian. „Dacă ar fi să facem o teză de doctorat despre ineficienţa sectorului de stat, trebuie să căutăm neapărat în cutia neagră a aeroplanului prăbuşit Oltchim. Găsim acolo tot, de la căpuşare şi oligarhie până la mituire a sindicatelor şi subevaluare a producţiei vândute, investiţii greşite şi utilizare a unei strategii de marketing care sugrumă şi decapitalizează compania”, a spus Vosganian. În opinia sa, există „o mare emoţie” faţă de Oltchim, deoarece „este singura unitate economică mare de stat care a rămas”: „Când combinatul de la Galaţi s-a redus de la 35.000 la 9.000 de salariaţi nu a existat nicio dezbatere naţională; când, prin ’96 - ’97, uzinele Dacia erau în pragul falimentului, nu se îngrijora nimeni. În cazul Oltchim, situaţia este diferită. Vă spun şi de ce - pentru că este o provocare pentru noi. Dacă reuşim să salvăm combinatul înseamnă că am învăţat ceva din experienţa ultimilor 20 de ani. Totuşi, nu pot să garantez nimic acum. Dacă întrebaţi FMI sau bancherii români, ei nu-mi dau nicio şansă. Eu sper să reuşim”. În prezent, administratorii judiciari ai combinatului din Râmnicu-Vâlcea recomandă privatizarea prin separarea activelor viabile de cele neviabile.