Aeroportul Internațional din Tuzla va purta, de acum încolo, numele primului comandant AVIASAN din Constanța, Alexandru Podgoreanu. Anunțul a fost făcut de directorul Regional Air Services, Adrian Vasilache, în timpul unei conferințe de presă pe care a susținut-o cu ocazia împlinirii a 50 de ani de la prima misiune AVIASAN la Tuzla. Totodată, Școala de Aviație din cadrul Aeroportului Tuzla va purta numele lui Tudor Greceanu, unul dintre eroii mai puțin cunoscuți ai României, care a luptat în cel de-al Doilea Război Mondial și a făcut închisoare în timpul comunismului. Vasilache a afirmat că Școala de Aviație de la Tuzla le oferă cursanților, la absolvire pe lângă licența de pilot, și un exemplu. Iar Tudor Greceanu este cel mai potrivit exemplu de eroism, spune Adrian Vasilache. Mai multe despre Alexandru Podgoreanu și Tudor Greceanu puteți citi în ediția de duminică, 2 aprilie.
ISTORIA AEROPORTULUI INTERNAȚIONAL TUZLA
În 27 martie 1967 de efectua prima misiune de zbor în locul în care, în prezent, funcționează primul aeroport privat din România. Se întâmpla într-o zi de joi. Atunci, piloții AVIASAN decolau pentru prima dată de la Tuzla, scriind istorie în aviația utilitară de la malul mării. Din acel moment, AVIASAN, care a fost înființat în 1958, la Constanța, a devenit, treptat, vârful de lance al aviației sanitare românești. Numai în primul an de funcționare la Tuzla, piloții au zburat 1.600 de ore în misiuni de transport medical (bolnavi, material biologic, medici specialişti) şi în intervenţii agricole. Din februarie 1982 și până în 1997, AVIASAN Tuzla a funcționat doar în sectorul aviației utilitare, care a pierdut, încet, teren odată cu declinul activităţii agricole din perioada post-decembristă.
RENAȘTEREA ȘI SUCCESUL
În iunie 1999, aerodromul, aflat în ruină la momentul respectiv, a fost cumpărat de Regional Air Services, care a deschis primul aeroport privat din România. „Sunt inginer de aeronave şi, deşi în 1999 aveam o afacere prosperă în alt domeniu, nu mă simţeam împlinit profesional. Visam să zbor şi să ajut oamenii să zboare. Pentru mine nu a fost o afacere, a fost o iniţiativă ivită din pasiune şi, la început, dintr-un pic de nebunie. Şi acum, când revăd acest film, mă mir: ţin foarte clar minte că, plimbându-mă prin clădirile delabrate şi hangarul ruginit, vedeam cu totul altceva, vedeam cu sufletul că aici, într-o zi, ar putea fi ceva frumos. Tuzla a fost la început doar un vis şi a devenit o afacere pe parcurs”, a povestit directorul general Regional Air Services, Adrian Vasilache. În 2016, Tuzla a ajuns să ocupe locul al doilea la nivel naţional, după Aeroportul Otopeni, în privinţa numărului de mişcări de aeronave, cu 22.000 de aterizări şi decolări. La acest succes au contribuit oameni deosebit de pasionați, unii dintre ei fiind angajați la aeroport încă de la prima misiune.