Aeroportul Kogãlniceanu are bani de modernizare, dar nu existã profesionişti

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Aeroportul Kogãlniceanu are bani de modernizare, dar nu existã profesionişti

Eveniment 03 Octombrie 2006 / 00:00 827 accesări

Ministerul Transporturilor a alocat 130 miliarde lei vechi pentru realizarea lucrãrilor de modernizare a pistei de aterizare – decolare a Aeroportului Internaţional Mihail Kogãlniceanu. Luna trecutã, conducerea aeroportului împreunã cu reprezentanţi ai ministerului au organizat o licitaţie care sã desemneze societatea ce va efectua aceste lucrãri. Din pãcate, niciuna din societãţile care au participat la licitaţie nu a reuşit sã convingã comisia cã poate duce la bun sfîrşit o asemenea lucrare. "La licitaţie s-au prezentat trei societãţi, din Bucureşti şi Constanţa, însã comisia, formatã din reprezentanţi ai ministerului şi ai instituţiei noastre, nu a agreat niciuna din aceste firme de construcţii. Lucrãrile sînt de o complexitate deosebitã şi nu orice trust de construcţii poate moderniza un asemenea obiectiv", a declarat Corneliu Bãlan, directorul Aeroportului Kogãlniceanu. Deşi este considerat al doilea aeroport din ţarã, Mihail Kogãlniceanu nu a mai avut parte de modernizãri de mai bine de 30 de ani, ajungînd în stadiul în care sã aibã nevoie de reparaţii capitale. Refacerea pistei de aterizare - decolare nu reprezintã decît un prim pas în aducerea aeroportului la standarde occidentale. Licitaţia va fi reluatã abia la sfîrşitul anului, fapt care duce la întîrzierea începerii lucrãrilor. În prezent, aeroportul Mihail Kogãlniceanu se aflã în administrarea Ministerului Transportului, în condiţiile în care, în întrega lume, astfel de obiective sînt în grija administraţiilor locale. În acest sens, Consiliul Judeţean Constanţa şi parlamentarii constãnţeni au fãcut o serie de demersuri privind preluarea aeroportului de cãtre autoritatea judeţeanã, dar care însã au rãmas fãrã rãspuns din partea Guvernului. Annual, aprox. 50 de mii de pasageri tranziteazã aeroportul Kogãlniceanu, jumãtate dintre aceştia fiind aduşi prin programele Consiliului Judeţean Constanţa. Reprezentanţii CJC spun cã rentabilizarea şi dezvoltarea rapidã a aeroportului se va putea realiza doar prin trecerea acestuia în administrarea instituţiei judeţene. În plus, creşterea traficului de pasageri va aduce şi cîteva miliarde de lei la bugetul judeţului.



12