Cei 280 de salariaţi ai Aeroportului Internaţional „Mihail Kogălniceanu” din Constanţa au rămas fără salarii. Potrivit liderului Sindicatului Salariaţilor din cadrul Aeroportului „Mihail Kogălniceanu”, Emanuel Roiu, pe 9 noiembrie salariaţii ar fi trebuit să-şi primească avansul pentru luna în curs. „Oamenii nu au primit niciun ban. Prin urmare, în Adunarea Generală s-a decis declanşarea grevei de avertisment”, a afirmat Emanuel Roiu. Protestul se va desfăşura pe 18 noiembrie, cel mai probabil în intervalul orar 9.00-11.00. La greva de avertisment şi-au anunţat participarea 210 salariaţi. Pe durata celor două ore, salariaţii vor asigura aterizarea aeronavelor, însă acestea nu vor fi operate. „Cu alte cuvinte, nu se vor duce scările la uşile avioanelor şi nu vor fi asistaţi pasagerii la debarcare”, a declarat liderul sindicaliştilor din cadrul aeroportului constănţean. Decizia de a declanşa greva de avertisment a fost luată ca urmare a eşuării discuţiilor dintre sindicalişti şi reprezentanţii Guvernului. „Ni s-a tot spus că se va rezolva, să aşteptăm şi să avem răbdare. Am fost amânaţi destul, nu mai putem aştepta”, a mai declarat Emanuel Roiu. Situaţia de la aeroportul constănţean l-a lăsat rece şi pe ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, care în loc să caute o soluţie pentru plata salariilor, s-a apucat să schimbe conducerea unităţii. Amintim că angajaţii Aeroportului „Mihail Kogălniceanu” au declanşat seria protestelor la sfârşitul lunii septembrie, când au intrat în grevă japoneză pentru a atrage atenţia asupra faptului că fondul de salarii nu acoperă sumele necesare pe lunile noiembrie şi decembrie. Potrivit liderilor sindicali, pentru plata salariilor ar mai trebui 2.600.000 de lei. Reamintim că angajaţii aeroportului au ajuns în această situaţie după ce Ministerul Finanţelor a impus conducerii să stabilească un fond de salarii echivalent cu cel din 2007. „Noi am votat un buget în care fondul de salarii era satisfăcător.
Reprezentanţii Ministerului Finanţelor ne-au spus, însă, că fondul de salarii trebuie să fie acelaşi ca în 2007. În 2007, activitatea aeroportului era mai restrânsă şi avea şi personal mai puţin. De atunci, am început să avem curse regulate şi activitatea aeroportului a crescut, fiind nevoie şi de mai mulţi angajaţi. Nu putem să acoperim, cu fondul de salarii din 2007, plata salariaţilor noştri din 2009”, a explicat, pe 23 septembrie, reprezentantul Consiliului Judeţean Constanţa în Consiliul de Administraţie al aeroportului, Cristian Moldovanu. El a adăugat că suma necesară plăţii salariilor există în bugetul instituţiei: „Noi am făcut reduceri la capitolul cheltuieli materiale, prin urmare, avem fonduri suficiente pentru salarii. Dar, pentru a trece banii din fondul pentru cheltuieli materiale în cel pentru salarii, avem nevoie de aprobarea Ministerului de Finanţe. Din păcate, reprezentanţii acestei instituţii refuză să aprobe transferul, invocând un acord secret cu FMI”.